stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 26214
  • 05 بهمن 1394 - 12:50
1

پیکر مرحوم همایون بهزادی تشییع شد+چه افرادی حضور داشتند؟

پیکر مرحوم همایون بهزادی مشهور به سرطلایی فوتبال ایران امروز (دوشنبه) در ورزشگاه شهید شیرودی تهران با حضور وزیر ورزش و جوانان، رییس فدراسیون فوتبال و جمع دیگری از مدیران فوتبال کشور و علاقمندان مرحوم بهزادی،تشییع شد.

قلم | qalamna.ir :
علی پروین، احمدرضا عابدزاده، جعفر کاشانی، امیر حاج رضایی، پیشکسوتان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، برانکو ایوانکوویچ، مهدی هاشمی نصب، مهدی مناجاتی، غلامحسین فرزامی، آتیلا حجازی، حسین هدایتی و جمع زیادی از علاقمندان سرطلایی فوتبال ایران در این مراسم حضور داشتند.
 
پیکر همایون بهزادی پس از تشییع در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می شود.
بهزادی که مشهور به سرطلایی فوتبال ایران بود، مدتها با بیماری ریوی و قلبی دست و پنجه نرم می کرد و متاسفانه جمعه هفته گذشته ساعت یک بامداد جان به جان آفرین تسلیم کرد. 
 
این پیشکسوت فوتبال ایران سالها رییس و عضو کمیته پیشکسوتان فدراسیون فوتبال بود.
 
همایون بهزادی بازیکن و مربی سابق فوتبال در سال ۱۳۲۰ در خرم آباد به دنیا آمد.
 
بهزادی در سال ۱۹۶۷ به تیم پیکان پیوست و پس از آن در بهار سال ۱۹۶۸ به پرسپولیس منتقل شد و همراه با پرسپولیس ماند و با این تیم قهرمان لیگ ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ شد.
 
از جمله افتخارات همایون بهزادی هت تریک در بازی معروف پرسپولیس و تاج (استقلال) است که در ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ برگزار شد که با برتری شش بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت.
 
بهزادی در سال ۱۹۶۶ به همراه تیم ملی ایران به مقام دومی بازی های آسیایی تایلند رسید. همچنین در سال ۱۹۶۸ قهرمان جام ملت های آسیا شد. بهزادی همراه با تیم ملی ایران قهرمان جام ملت های آسیا ۱۹۷۲ شد.
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.