stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 26026
  • 04 بهمن 1394 - 12:58
5

واکنش کوچک‌زاده به اظهارات رئیس جمهور درباره رد صلاحیت‌ها

مهدی کوچک‌زاده نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات رئیس جمهور درباره رد صلاحیت‌ها واکنش نشان داد و از سخنان روحانی انتقاد کرد.

قلم | qalamna.ir :

کوچک‌زاده گفت: خوب است رئیس جمهور به این سوال پاسخ دهد که تأیید صلاحیت ایشان در زمان نمایندگی و حتی ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان با روش قنبرنمایی گزینی و یا زیادبن ابیهایی بوده است یا خیر؟

وی در ادامه طی اخطاری، به ماده ۶ طرح جرم سیاسی که در دستور کار نمایندگان قرار داشت، عنوان کرد: اصل طرح جرم سیاسی با استناد به ماده ۱۶۸ قانون اساسی تدوین شده است. در این اصل امتیازی به مجرمان سیاسی از جمله علنی بودن محاکمه با حضور هیأت منصفه داده شده است. اما در طرح جرم سیاسی، پا را فراتر گذاشته‌ایم.

کوچک‌زاده افزود: ما در این طرح به دنبال این هستیم که اگر کسی مجرم سیاسی شد برخلاف بند ۹ اصل سوم قانون اساسی به مجرمان سیاسی امتیاز بدهیم. ما هیچ حقی نداریم که به مجرمان سیاسی امتیاز بدهیم. محکومین به جرم سیاسی نباید مورد استثناء قرار بگیرند.

محمدرضا باهنر که ریاست مجلس را بر عهده داشت اخطار کوچک‌زاده را وارد ندانست و توضیح داد: در اصل ۱۶۸ قانون اساسی گفته شده که جرم سیاسی را قانون بر اساس موازین اسلامی تدوین می‌کند. ما هم در حال حاضر مشغول تعریف جرم سیاسی هستیم و قطعاً قانون تعریف خود را برای هر جرم ارائه خواهد کرد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.