stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 25952
  • 04 بهمن 1394 - 11:34
1

عوامل حمله به دانشگاه پاکستان دستگیر شدند

در عملیات نیروهای امنیتی ۴ تن از همدستان اصلی حمله تروریستی به دانشگاه «باچاخان» در ایالت خیبرپختونخواه دستگیر شدند.

قلم | qalamna.ir :

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: در عملیات نیروهای امنیتی ۴ تن از همدستان اصلی حمله تروریستی به دانشگاه «باچاخان» در ایالت خیبرپختونخواه دستگیر شدند.

فارس از اسلام‌آباد،«عاصم باجوه» سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت: در عملیات نیروهای امنیتی ۴ تن از همدستان اصلی حمله تروریستی به دانشگاه «باچاخان» در ایالت خیبر پختونخواه پاکستان دستگیر شدند.

وی افزود: همدستان عامل حمله به دانشگاه باچاخان از جمله عادل، ریاض، ضیاالله و نورالله دستگیر شده‌اند و رسانه‌ها می‌توانند عکس این مجرمان را منتشر کنند.

وی گفت: عمر منصور طراح اصلی این عملیات تروریستی از افغانستان نیروهای خود را هدایت می‌کرد.

روزنامه دیلی پاکستان به نقل از عاصم سلیم‌باجواه نوشت: هرگز دولت افغانستان را به دست داشتن در این حمله تروریستی متهم نکرده‌‌ایم اما تروریست‌ها از خاک این کشور برای حمله به دانشگاه باچاخان استفاده کردند.

وی در ادامه افزود: ۴ مهاجم اصلی حمله به دانشگاه «باچاخان» از افغانستان و از طریق مرز «طور خم» وارد و فردی به نام عادل با اتوبوس مسافربری و به عنوان مسافر عادی آنها را به شهر مردان واقع در وزیرستان شمالی وارد کرد و در آنجا در ۲ خانه نزدیک به هم مخفی شدند.

باجواه گفت: عادل نقشه دانشگاه باچاخان را در اختیار تروریست‌ها قرار داد و روز بعد با خرید یک موتور سه چرخ آنها را به نورالله سپرد.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار داشت: نورالله تروریست‌ها را با موتور سه چرخ به مزارع نیشکر نزدیک دانشگاه باچاخان برد و آنها مأموریت خود را آغاز کردند.

عاصم‌سلیم‌باجواه تأکید کرد: تروریست‌ها سلاح خود را از دره‌آدم‌خیل خریداری کردند و تمام این برنامه با کمک عادل،‌ ریاض،‌ نورالله و ضیاالله انجام شد.

رحیم الله‌یوسف‌زی کارشناس مسائل افغانستان در پاکستان در اظهارات اخیر خود گفت: یکی از مخفی‌گاه‌های عمر منصور منطقه «نازیان» در ولایت «ننگرهار» افغانستان است اما وی در سایر مناطق این کشور نیز دیده شده است.

در ویدئویی که از سوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان روز جمعه منتشر شد، «عمر منصور» طی اظهاراتی ضمن اعلام انجام حمله‌های بیشتر علیه مراکز آموزشی، پاکستان را «شیرخوارگاه» نامید که بر خلاف فرامین الهی بنا شده است.

در این پیام ویدئویی منصور می‌گوید: تحریک طالبان به دانشگاه‌ها حمله می‌کند بدلیل اینکه آنجا مکان‌هایی هستند که از آن وکلا، نظامیان و نمایندگان پارلمان بیرون می‌آیند و همه آنها با خدا دشمنی دارند.

وی در این ویدئو ادامه می دهد: بجای هدف قرار دادن سربازان، ما شیرخوارگاه‌هایی را هدف قرار می دهیم که این افراد پرورش می دهند..

منصور افزود: ما حمله به مراکز آموزشی را به این دلیل ادامه می‌دهیم که آنها نهادهایی هستند که درآن مرتدها پرورش می‌یابند و ما این نهاد را از بین می‌بریم.

وی پس از حمله سال ۲۰۱۴ یه مدرسه نظامی پیشاور ویدئویی مشابه منتشر کرده بود.
عمر منصور از دوستان نزدیک بیت‌الله‌محسود رهبر سابق طالبان پاکستان و فرماندهان باتجربه این گروه بود که بعدها به عمر خالد خراسانی پیوست.

بعد از آغاز عملیات ضرب عضب ارتش، عمر منصور به افغانستان گریخت اما ارتباط خود را با طالبان پاکستان حفظ کرد و بارها وارد مناطق قبایلی این کشور شد.

عمر منصور که با داعش نیز همکاری می‌کند طراح اصلی عملیات حمله تروریستی به مدرسه متعلق به ارتش در پیشاور است و حمله به دانشگاه باچاخان دومین عملیات بزرگ وی ظرف یک سال گذشته می‌باشد.

 گفتنی است حمله تروریستی به دانشگاه باچاخان ۲۵ تا ۳۰ کشته و بیش از ۶۰ زخمی برجای گذاشت.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.