stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 25891
  • 03 بهمن 1394 - 18:59
2

زندگی زنان و دختران در کره شمالی+تصاویر

از زمانی که به دنبال تغییر و تحولات ناشی از به قدرت رسیدن “کیم جونگ اون” عکاسان و خبرنگاران جهان توانستند مجوز ورود به حصار کره شمالی را کسب کنند وضعیت زنان این کشور به یکی از موضوعات مورد توجه آنها بدل شده است.

قلم | qalamna.ir :
اخبار و شایعاتی که در سال های گذشته پیرامون زندگی در کره شمالی وجود داشت باعث شد به دنبال صدور مجوز سفر خبرنگاران و عکاسان به این کشور در سالهای اخیر و پس از به قدرت رسیدن “کیم جونگ اون” زندگی در این کشور مورد توجه رسانه ها قرار گیرد و در این میان وضعیت زنان یکی از سوژه های دائمی عکس ها و گزارشات بوده است.
 
گرچه شایعات درباره محدودیت زنان در این کشور همواره شنیده می شد تا آنجا که گفته می شد آنها اجازه پوشیدن شلوار در مکان عمومی را ندارند اما تصویر سالهای اخیر این کشور در رسانه های جهان با این شایعات متفاوت است.
 
“ایزابل برد” جهانگرد امریکایی که چندین بار به کره شمالی سفر کرده و اخیرا گزارشی از زندگی زنان کره شمالی منتشر کرده معتقد است وضعیت زندگی زنان این کشور علی رغم شایعات درباره محدودیت های این رژیم در تساوی بیشتری با مردان در مقایسه با کشورهای همسایه خود قرار دارد.
 
به گفته او که از آغاز دهه نود میلادی مرتب به این کشور رفته در گذشته زنان طبقه بالا در ابتدا در منزل پدری و سپس در منزل شوهرانشان محبوس می شدند اما جنگ کره و کشته شدن شمار زیادی از مردان باعث شده زنان مشارکت اجتماعی بالایی پیداکنند و بسیاری از کارها را به عهده بگیرند به طوری که در این سال ها ۵۵ درصد از نیروی کار این کشور را تشکیل داده‌اند.
 
کره شمالی در همین راستا چند سال پیش از این قانون برابری جنسیتی را در این کشور به تصویب رساند و آنچه عکس ها و تصاویر این کشور نشان می دهد حضور چشم گیر زنان در کارخانه و ادارات گرفته تا نظافت خیابان و حمل بار و کار سخت در مزرعه است. 
 
فرارو، “وونگ مایی” عکاس اسوشیتدپرس که از سال ۲۰۰۳ چندبار به این کشور سفر کرده از سال گذشته و به دنبال مجوزی که حکومت کره برای حضور عکاسان و خبرنگاران صادر کرد در این کشور به سر می برد و از زندگی مردم و مراسم های عمومی در این کشور عکاسی می کند. تازه ترین مجموعه عکس های او از کره با محوریت سوژه زنان کره‌ای عکاسی و منتشر شده است. او در این مجموعه بیشتر به پوشش و مد لباس زنان در کره توجه داشته و سعی کرده از آنها در جایگاه و مشاغل مختلف در محیط کار و خیابان عکاسی کند.
 
 
 
 
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.