stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 25798
  • 03 بهمن 1394 - 11:08
2

شکست رکورد دایی در روز حذف از جام ملت‌ها

یک سال پیش جواد نکونام در روزی که تیم ملی ایران در ضربات پنالتی مقابل عراق شکست خورد و از جام ملت‌ها حذف شد، توانست از رکورد ۱۴۸ بازی علی دایی عبور کند و با ۱۴۹ بازی بیشترین بازی ملی را برای ایران انجام داده باشد.

قلم | qalamna.ir :
در سومین روز از بهمن روزشمار فوتبال ایران و در سال ۹۳، جواد نکونام با حضور در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در بازی مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا، صد و چهل و نهمین بازی ملی خود را انجام داد و به این ترتیب رکورد ۱۴۸ بازی ملی مورد تایید فیفا که پیش از این در اختیار علی دایی بود را شکست، اما همچنان دایی رکورددار بیشترین گل زده ملی است.
 
 در سال ۹۳ و در چنین روزی، دیدار تیم‌های ایران و عراق از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی سه بر سه دو تیم به پایان رسید اما شاگردان کی‌روش در ضربات پنالتی مغلوب عراقی‌ها شدند. این شکست در شرایطی رقم خورد که تیم ملی ایران تا دقیقه ۴۳ یک بر صفر از حریف خود پیش بود اما پس از اخراج مهرداد پولادی به دلیل تصمیم اشتباه بنجامین ویلیامز و ده نفره شدن ایران، عراقی‌ها شانس‌شان برای پیروزی را افزایش دادند.
 
گل‌های این دیدار را برای ایران سردار آزمون در دقیقه ۲۴، پورعلی گنجی در دقیقه ۱۰۴ و رضا قوچان نژاد ۱۱۹ و گل‌های عراق را هم احمد یاسین در دقیقه ۵۶، یونس محمود ۱۰۳ و اسماعیل ضرغام ۱۱۶ به ثمر رساندند.
 
البته پس از این بازی کمیته مبارزه با دوپینگ ایران، مدارکی از دوپینگی بودن بازیکن تیم ملی عراق علی عبد الزهرا در زمان حضورش در تیم تراکتورسازی ارائه کرد و بر این اساس او نباید مقابل ایران به میدان می‌رفت. به همین دلیل و تا مشخص شدن این پرونده، تیم ملی ایران چند روز بیشتر در استرالیا ماند تا شاید رایی را صادر کند که تیم ملی ایران به مرحله بعد صعود کند.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.