stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 25615
  • 02 بهمن 1394 - 11:04
5

ظریف: امیدواریم عربستان سر عقل بیاید / عراقچی: امیدوارم پس از این کنفرانس تنش افزایش پیدا نکند

ظریف: امیدواریم عربستان سر عقل بیاید / عراقچی: امیدوارم پس از این کنفرانس تنش افزایش پیدا نکند

محمد جواد ظریف گفت: امیدواریم عربستان سعودی هرچه زودتر سر عقل بیاید. / عراقچی نیز در همین‌باره گفت: امیدوارم پس از این کنفرانس تنش افزایش پیدا نکند، امیدوارم این کنفرانس نقش خود را در کاهش تنش ایفا کند. سازمان همکاری اسلامی نیز درباره این موضوع بسیار امیدوار است.

قلم | qalamna.ir :
 
 
 
ظریف: امیدواریم عربستان سعودی هرچه زودتر سر عقل بیاید.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس داووس به خبرنگاران گفت: ما خود را در حالت دشمنی و تخاصم با عربستان سعودی نمی بینیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی افزود: همان طور که پیش از این نیز گفته‌ام، ما بر این باوریم که عربستان در پی توافق هسته‌ای ایران سراسیمه شده و اقدامات تحریک آمیز صورت داده است و ما امیدواریم که آنها هر چه زودتر به خود بیایند و شاهد رفتار معقولانه آنها باشیم.

 
 

در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده

عراقچی: برخی کشورهای منطقه به دنبال تنش‌آفرینی هستند

سید عباس عراقچی روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در شهر بندری جده در عربستان سعودی گفت: امیدوارم پس از این کنفرانس تنش افزایش پیدا نکند، امیدوارم این کنفرانس نقش خود را در کاهش تنش ایفا کند. سازمان همکاری اسلامی نیز درباره این موضوع بسیار امیدوار است.

بر اساس گزارش پرس‌تی‌وی، عراقچی تصریح کرد: اما مشخصا برخی کشورهای خاص کاهش تنش را ترجیح نمی‌دهند. آنها تنش را ترجیح می‌دهند. اما تنش به نفع هیچ کس نخواهد بود.

تنش در روابط تهران و ریاض پس از اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناس شیعه و به دنبال آن خشم مردم ایران و تعرض به اماکن دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد بالاگرفت. عربستان به بهانه این حملات روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرد.

مقامات ایران عده ای خودسر را مسئول حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد معرفی کردند و بدنبال آن شماری نیز بازداشت شدند.

اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری‌ اسلامی به درخواست ریاض و جهت بررسی این موضوع برگزار شد. اگرچه در این نشست فوق العاده تعداد کمی از وزرای خارجه حضور داشتند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.