stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 25475
  • 01 بهمن 1394 - 12:03
5

عربستان «لیست سیاه» ۵۸ بندی، علیه ایران منتشر کرد

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در اقدامی تهاجمی و خصمانه، لیستی سراسر «اتهام و ادعا» منتشر و در آن مدعی شد که از زمان انقلاب، جمهوری اسلامی ۵۸ مورد اقدام در حمایت از تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و جهان داشته است.

قلم | qalamna.ir :
وزارت امور خارجه عربستان، چهارشنبه‌شب لیستی را علیه ایران منتشر کرد و مدعی شد که ۵۷ مورد ذکر شده در آن لیست اقدامات تروریستی است که ایران پس از انقلاب انجام داده یا از آن حمایت کرده است.
 
وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عربستان به نقل از یک منبع مسئول در این وزارتخانه نوشت که ایران از سال ۱۹۷۹، سال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، در منطقه، اقداماتی سراسر «فتنه‌انگیزی، تنش‌زا و پرازآشوب» داشته و هدفش بی‌ثبات کردن منطقه و بی‌توجهی به همه قوانین و معاهدات بین‌المللی و اصول اخلاقی است.
 
عربستانی که فقط طی یک سال حکومت «ملک سلمان»، بیش از ۸ هزار انسان بیگناه را در یمن کشته و این جنگ هنوز ادامه دارد، در اظهارنظر این مقام خود علیه ایران آورده است:«این منبع افزود که این سیاست ایران بر اساس چیزی است در مقدمه قانون اساسی ایران و وصیت‌نامه امام خمینی آمده است که سیاست خارجی ایران مبتنی بر آن است و آن اصل صدور انقلاب است که این امر نقض آشکار حاکمیت کشورها و دخالت در امور داخلی آنان تحت عنوان «یاری ملت‌های مستضعف» است تا شبه‌نظامیانی در عراق، لبنان، سوریه و یمن جذب کند».
 
در حالی که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در آخرین سخنرانی خود عربستان را «پدر و مادر تروریسم در منطقه» توصیف کرد و گفت که هرجا در منطقه یا فراتر از منطقه اقدامی تروریستی انجام می‌شود باید به دنبال رد پای سعودی در آن گشت، این مقام وزارت خارجه عربستان ایران را به ارتکاب اقدام تروریستی در منطقه، ترور معارضان در خارج و اقداماتی شبیه به این متهم کرد و گفت که وزارت خارجه عربستان لیستی از چیزی تهیه کرده که او آن را «حقایق» خواند که به گفته او «حقیقت سیاست خصمانه ایران در طول ۳۵ سال گذشته» را نشان می‌دهد.
 
فارس، این مقام وزارت خارجه عربستان به یادداشت محمد جواد ظریف در روزنامه نیویورک تایمز نیز اشاره کرد و گفت:‌ایران این سیاست‌ها را تبلیغ می‌کند و ترویج می‌دهد و نمونه آن، یادداشت وزیر خارجه ایران در روزنامه نیویورک‌تایمز و نامه‌اش به دبیر کل سازمان ملل است.
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.