stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 25459
  • 01 بهمن 1394 - 11:59
4

تعداد بیکاران جهان تا دو سال آینده افزایش می‌یابد

اعلام نرخ بیکاری در فصل پائیز، درخواست صدور مجوز دو بانک تعاونی و افزایش تعداد بیکاران جهان تا دو سال آینده مهمترین خبرهای هفته جاری بود.

قلم | qalamna.ir :
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تک رقمی کردن نرخ بیکاری خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیتهای اقتصادی موجود در کشور دستیابی به این هدف امکانپذیر است.
 
 ربیعی بر ضرورت استفاده بهینه از فرصتهای پسا برجام به منظور بهبود فضای کسب و کار، رونق بازار کار و تولید و افزایش بهره‌وری تاکید کرد و گفت: اجماع مقام معظم رهبری و ملت بود که در جریان برجام ما را به نتیجه رساند بنابر این با اجماع سازی می‌توان مشکلات ناشی از بیکاری را حل کرد و فضای کسب و کار رونق بخشید.
 
وی با بیان اینکه مثل گذشته درآمدهای نفتی آنچنانی نخواهیم داشت، ‌افزود: حق ریخت و پاش و انجام پروژه‌های نافرجام را نداریم و برای صرف یک دلار هم نباید اشتباه کنیم.
 
وزیر کار همچنین افزایش دستمزد سال آینده کارگران را حاصل چانه‌زنی‌های پایان سال میان کارگران و کارفرمایان دانست و افزود: میزان افزایش دستمزد کارگران در سال آینده بیش از نرخ تورم خواهد بود.
 
صدور مجوز دو بانک تعاونی و سه بیمه تعاون از دیگر خبرهایی بود که این هفته از سوی رییس اتاق تعاون ایران اعلام شد.
 
بهمن عبداللهی در اجلاس فعالان اقتصادی غیر دولتی ایده تشکیل شورای اقتصاد غیر دولتی را پیشنهاد کرد و گفت که برای تحقق یک اقتصاد پویا و مردمی و توانمندسازی بخشهای غیر دولتی، تشکیل شورای اقتصاد غیردولتی مرکب از نخبگان و متولیان سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف پیشنهاد می‌شود.
 
وی افزایش سهم تعاون در بازارهای سرمایه، پول و بیمه را خواستار شد و افزود: سرمایه بانک توسعه تعاون باید تا پنج هزار میلیارد تومان و صندوق توسعه تعاون تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
 
این هفته تازه ترین نرخ بیکاری در پاییز امسال اعلام شد.
 
مرکز آمار ایران در گزارشی که منتشر شد، ‌نرخ بیکاری فصل پائیز را ۱۰٫۷ درصد اعلام کرد.
 
بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور در این گزارش نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰٫۲ درصد افزایش و نسبت به تابستان امسال،۰٫۲ درصد کاهش داشته است.
 
نرخ بیکاری مردان در این فصل از سال ۹ درصد و نرخ بیکاری زنان ۱۸٫۹ درصد گزارش شده است.
 
اشتغال ۱۳۵ هزارنفری کارجویان یکی دیگر از خبرهایی بود که این هفته انتشار یافت.
 
آنطور که اکبرنیا، مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار گفته از مجموع ۴۵۸ هزار جویای کار ثبت‌نام‌شده در سامانه ملی اشتغال، ۱۳۵ هزار نفر به کارگمارده شده‌اند که یک سوم این تعداد را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
 
وی از تدوین طرحی برای اتصال دانشگاه‌ها به سیستم کاریابی وزارت کار خبر داد و گفت:۳۱ درصد از ثبت‌نامی‌ها زیر دیپلم، ۳۳ درصد دیپلمه و ۳۵ درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند.
 
این هفته سازمان ILO از افزایش جمعیت جهانی بیکاران تا دو سال آینده خبر داد.
 
سازمان بین‌المللی کار در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده که ۱۹۷٫۱ میلیون نفر نیروی کار فعال در سال ۲۰۱۵ بیکار بودند که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۴ حدود ۰٫۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
براساس این گزارش، پیش‌بینی شده که رقم مذکور در سال جاری میلادی ۲٫۳ میلیون نفر افزایش پیدا کند و در سال آینده ۱٫۱ میلیون نفر دیگر به جمعیت بیکاران جهانی اضافه شود.در حال حاضر ۷۴ درصد نیروهای کار در آسیای جنوبی و ۷۰ درصد در جنوب صحرای آفریقا کار آسیب‌پذیر دارند و رقم جهانی کار آسیب پذیر، ۴۶ درصد معادل ۱٫۵ میلیارد نفر است.
 
انتهای پیام
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.