stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 251246
  • 19 اسفند 1399 - 18:30
2
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

دولت‌ها حق تغییر مسئولان اقتصادی را ندارند

دولت‌ها حق تغییر مسئولان اقتصادی را ندارند
لرستان - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت‌ها حق تغییر مسئولان اقتصادی را ندارند، اینکه هر دولتی سر کار می‌آید با تغییر مسئولان اقتصادی انبوهی از طرح‌های نیمه تمام می‌ماند و میلیاردها پول هدر می‌رود.
قلم | qalamna.ir :

محسن رضایی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان که در بیت امام جمعه خرم‌آباد انجام گرفت با بیان اینکه خوشبختانه با حضور ححت الاسلام والمسلمین شاهرخی اقدامات فرهنگی و مطالبه‌گری بسیار خوبی در استان لرستان شروع شده است اظهار داشت: واقعیت این است اگر امور را به دست دولتی‌ها بسپاریم و خودمان کنار بکشیم هیچ مسئله‌ای حل نمی‌شود.

وی افزود: اول انقلاب روحیه مطالبه‌گری و پیوستگی بسیار خوبی در جامعه بین مردم و دولت حاکم بود و بحث اینکه کسانی دولتی و کسانی دیگر مردمی هستند مطرح نبود ولی با گذشت زمان حس مطالبه گری و پیوستگی در کشور کمرنگ و عده‌ای مردم و عده‌ای دولت شدند که این امر ضایعه بسیار بزرگی بود که در سه دهه اخیر به کشور وارد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در سه دهه اخیر این حرف‌هایی همچون شما کار نداشته باشید مسئولیت مربوط به دولت است، دولت پیگیری می‌کند، شما دخالت نکنید مطرح شد که متاسفانه همین فرهنگ شما دخالت نکنید سبب شکاف عمیق بین مردم و دولت شد در همین راستا باید تلاش کنیم دولت و مردم یکی شوند.
وی بیان کرد: هدایت مردم به مطالبه گری در مسیر درست سبب تقویت دولت و مردم نیز خودشان را جدای از دولت نمی‌دانند و احساس می‌کنند حق عضویت و مشارکت دارند.

رضایی در رابطه با مشکلات استان لرستان گفت: طی سفر به شهرستان‌های استان لرستان اطلاعات بسیار خوبی به دست آوردیم که پیگیری کنیم و در جلسه استانداری در رابطه با منطقه ویژه اقتصادی و سایر مسائل استان مطرح کردم که این نوع برنامه‌ریزی‌های گذشته دیگر جوابگو نیست بلکه باید صنعت را با زندگی مردم ارتباط دهیم نه تنها با شغل و این تصور که کارخانه‌ای احداث شود و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کند مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باید عمده فعالیتی که مردم می‌توانند انجام دهند و در حال انجام هستند به چه صنعتی نیاز دارد و صنعتی که مرتبط با زندگی مردم است را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: این تصور که همه مردم را کارگر فرض کنیم سبب جدایی صنعت از مردم شده است این در حالی است که صنعت می‌تواند علاوه بر ایجاد شغل مکمل زندگی مردم باشد که اگر تاکنون اینگونه فکر می‌شد با ایجاد صنایع تبدیلی، صنایع مکملی مربوط به معادن و حبوبات زنجیره‌های ارزش که رها شده بهم وصل کرد و در اقتصاد کشور نیز تغییر و تحول ایجاد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بنده ۱۵ سال است بحث ایالت‌های اقتصادی را مطرح می‌کنم خاطر نشان کرد: در اقتصاد لرستان علی‌رغم ظرفیت‌هایی که دارد هر کجا دست بگذاری دردی است در همین راستا کل اقتصاد استان باید به تعمیرگاه برود و چنین اختیاراتی در اختیار دولت است ولی دولت به دلیلی شلوغی کار نمی‌رسد به این چنین مسائلی رسیدگی کند در همین راستا باید این اختیارات را به استان‌ها بدهیم و شورای هماهنگی بین استانداری، ایالت اقتصادی و نمایندگی مقام معظم رهبری تشکیل شود.

وی اظهار داشت: دولت‌ها حق تغییر مسئولان اقتصادی را ندارند و اینکه هر دولتی سر کار می‌آید با تغییر مسئولان اقتصادی انبوهی از طرح‌های نیمه تمام می‌ماند و میلیاردها پول هدر می‌رود در همین راستا ساماندهی سیاست، اقتصاد و امنیت اگر درست نشود میلیاردها پول هم اگر مثل دوران آقای احمدی نژاد معلوم نیست ۶۰۰ میلیارد دلار کجا رفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اکنون اقتصاد کشور صاحب ندارد خاطر نشان کرد: اکنون اقتصاد در کشور متولی ندارد و نمی‌شود یک نفر بگذاریم و بگوییم همه امور از جمله اقتصاد نیز به عهده شماست بر همین اساس در سطح کشور و استانها باید اقداماتی در زمینه اقتصاد انجام شود.

وی اظهار داشت: بنا دارم پس از سفر به استان لرستان طی جلسه‌ای با آقایان قالیباف و نادران رئیس کمیسیون تلفیق صحبت کنم که در جداول مربوط به بودجه از سهم لرستان غفلت نکنند و حتما در جداول آورده شود که دولت موظف به اجرا باشد.

  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.