stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 251245
  • 19 اسفند 1399 - 18:30
2
نماینده ولی فقیه در لرستان

اراده‌ای از طرف مسئولان کشوری برای تخصیص آب لرستان نیست

اراده‌ای از طرف مسئولان کشوری برای تخصیص آب لرستان نیست
لرستان - نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه جهت تخصیص آب به لرستان اراده‌ای از طرف مسئولان کشوری نیست گفت: در استان سدهای نیمه تمامی ساخته ولی شبکه آبیاری برای زمین‌های پایین دست سد وجود ندارد و همین امر مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی صبح امروز در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استان لرستان از پیش از انقلاب تاکنون در ایجاد آرامش درون استان و استان‌های دیگر همواره نقش بی بدیلی داشته است اظهار داشت: خوشبختانه استان لرستان دارای افراد متعهد و متخصص فراوان است ولی متاسفانه علی‌رغم وجود این افراد و ظرفیت‌های فراوانی همچون ۱۱ هزار میلیارد مترمکعب آب، ۸۰۰ هزار هکتار زمین‌های حاصلخیز مقام اول حبوبات، غلات و باغات از نرخ بالای بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار و تورم فراوان رنج می‌برد.

وی افزود: در استان لرستان کارخانه‌هایی تعطیل شده که اگر اراده‌ای جهت راه اندازی آنها وجود داشته باشد هزاران نفر می‌توانند مشغول به کار شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: استان لرستان در حبوبات رتبه اول یا دوم کشور را دارد ولی به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی به استان‌های دیگر فرستاده می‌شوند و آنها با برندی به نام خودشان محصولات لرستان را صادر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عدم تخصیص آب یکی از مهمترین مشکلات استان است گفت: در یک سال دو بار استان را سیل می‌برد و از جهت بارش جز ۵ استان اول کشور است ولی تنها ۲۳ درصد زمین‌های استان آبی است، اکنون صحبت از این است که از خلیج فارس و دریای خزر به کجا آب انتقال دهند این در حالی است که در استان لرستان ۲۷ دشت وسیع وجود دارد که اگر آب به آنجا برسد باید بیکارهای استان‌های دیگر نیز به لرستان بیایند.

حجت الاسلام والمسلمسن شاهرخی با بیان اینکه جهت تخصیص آب به لرستان اراده‌ای از طرف مسئولان کشوری نیست گفت: در استان لرستان سدهای نیمه تمامی ساخته ولی شبکه آبیاری برای زمین‌های پایین دست سد وجود ندارد و همین امر مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سیل سال گذشته در استان لرستان تصریح کرد: متاسفانه تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان از خسارت سیل استان لرستان پرداخت نشده طی یک سال گذشته پیگیری‌های زیادی در سطح رئیس جمهور،مسئولان کشوری و وزارتخانه‌ها انجام داده‌ایم و خواستار تخصیص بودجه سالانه به میزانی که رنگ و رنج عدم توسعه را از استان لرستان بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: اختصاص و بهره‌گیری استان لرستان از بودجه‌های متمرکز ملی، رسیدگی به حل مشکلات مالی و حقوقی کارخانه‌ها و کارگاه‌های نیمه کاره استان که تنها اسمی از آنها باقی مانده، اختتصاص اعتبار و بودجه کافی از طریق وزارتخانه‌های مرتبط جهت ایجاد صنایع تبدیلی در استان و تکمیل سدهای نیمه تمام و ایجاد شبکه آبیاری برای زمین‌های زیر کشت پایین دست سدها و همچنین رساندن آب سدها به دشت‌های وسیع لرستان از جمله مطالبات مهم مردم استان لرستان است.

وی اظهار داشت:کلیه مطالبات مذکور مردم لرستان طی نامه‌هایی به رئیس جمهور و وزرا ارسال شده البته پاسخ‌هایی ارسال کردند که قانع کننده نیست، وزیر نیرو هم هر یک ماه کارتی ارسال می‌کند اسم همه سدهای کشور وجود دارد ولی اسمی از لرستان به عنوان منشا آبریز سدهای دیگر نیست این در حالی است که اسم لرستان جز استان‌های پر بارش وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه مطالبه‌گری در استان را با قدرت و قوت ادامه می‌دهیم و نظام اسلامی و مردم استان از کنار مدیران سست و منفعل نمی‌گذرند افزود: مردم و مسئولان استان لرستان همواره به دنبال هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی که رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور در سفر بیستم بهمن ماه به لرستان قول داد وهمچنین ۱۰ هزار مسکن ملی و سه هزار شغل و ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن برای فرزندان شاهد و ایثارگر هستیم.

  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.