stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 25116
  • 29 دی 1394 - 11:49
8

انصاری در مجلس: نبود تعریف از جرم سیاسی باعث بلاتکلیفی و آشفتگی شده است

انصاری در مجلس: نبود تعریف از جرم سیاسی باعث بلاتکلیفی و آشفتگی شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نظر دولت نسبت به طرح جرم سیاسی مثبت است گفت: البته معتقدیم که این طرح جامعیت کافی را ندارد.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام مجید انصاری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح جرم سیاسی اظهار کرد: پرداختن به موضوع جرم سیاسی و تعریف آن مساله مهمی است که یک خلاء در کشور به شمارمی‌آید.

به گفته‌ی وی اصل طرح جرم سیاسی که در آن تعریف جرم سیاسی و نحوه رسیدگی به جرایم سیاسی توسط طراحان در کمیسیون حقوقی و قضایی مطرح شده است اقدام مثبتی است که ما این طرح را در دولت مطرح کرده‌ایم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیح داد: طرح اولیه دارای اشکالاتی بود که کمیسیون حقوقی آن را برطرف کرد. طرح فعلی نیز جامعیت کافی را ندارد که آن هم بدان دلیل است که تعریف دقیق از جرم سیاسی کار دشواری است، این موضوع درقوه قضاییه نیز مورد بررسی قرار گرفته و نظر آنها نیز همین است.

انصاری ادامه داد: از نظر دولت اصل وجود چنین طرحی مثبت و گام به جلو است اما بهتر بود که همکاری بیشتری بین دولت، قوه قضاییه و مجلس انجام می‌شد تا قانون جامع‌تری تهیه می‌شد.

وی گفت: البته ممکن است بعد از اجرا نواقص شناسایی شود که درآن زمان نیز می‌توان قانون را تکمیل کرد ما در اصل مساله وجود تعریف و قانونی برای جرم سیاسی موافق هستیم چون این بلاتکلیفی و آشفتگی که میان جرایم سیاسی و غیر سیاسی بخصوص درمقاطعی همچون انتخابات به وجود می‌آورد را به نوعی رفع می‌کند و می تواند در نهایت مثبت باشد.

انصاری در پایان گفت که نگاه کلی دولت به این طرح مثبت است ولی معتقدیم که این طرح جامعیت کافی را ندارد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.