stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 251083
  • 18 اسفند 1399 - 15:15
1
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

۸.۵ درصد بودجه‌های جاری امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشت

۸.۵ درصد بودجه‌های جاری امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشت
اصفهان_ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: 8.5 درصد بودجه‌های جاری کاهش داشته و باوجود افزایش حجم عملیات پروژه‌های عمرانی مجبور به کاهش پرداختی حقوق کارکنان نسبت به سال گذشته بودیم.
قلم | qalamna.ir :

پیش از ظهر امروز علیرضا قاری قرآن در جمع خبرنگاران با اشاره به تشریح عملکرد سازمان راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس وظایف تفویض شده این سازمان در ۵ بخش حوزه توسعه، مدیریت و منابع انسانی، فنی و مهندسی، مسکن و ساختمان، معماری و شهرسازی و املاک و حقوقی انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: اعتبارات در دو بخش حوزه راه و ساختمان تقسیم بندی شده باوجود ترکیب اعتبارات این دو حوزه ولی ساختار هر کدام به صورت مجزا تعریف می‌شود که اعتبارات به صورت ملی و استانی تعریف می‌شود. در سال مالی ۹۸ حدود ۷۶ میلیارد تومان مجموع تخصیص اعتبارات که از مهر ۹۹ تا کنون به ۱۶۹ میلیارد تومان رسیده که افزایش ۱۲۰درصدی را داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۸۰ درصد اعتبارات اخذ شده، گفت: حدود ۱۵درصد نقد و ما بقی اسناد خزانه است در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ درصد افزایش تخصیص داشتیم و نشانه آن افتتاح پروژه هاست.

وی ادامه داد: اعتبارات بعدی مربوط به زمین و مسکن است که در سال گذشته ۷۴ میلیارد اعتبار بود و اکنون بالغ بر ۱۲۰ درصد است.

قاری قرآن تصریح کرد: در هر دو حوزه راه و ساختمان هم افزایش بودجه و هم تخصیص اعتبارات داشته و هزینه‌های جاری مبالغ ثابت است و باید درآمد را کسب کنیم هزینه‌های جاری این دستگاه‌ها که دولتی است کاملا ثابت هستند و بیشتر حقوق پرسنل است و اگر عملکرد عمرانی بیشتر باشد این سهم بیشتر می‌شود عدد ۲۰۰ میلیارد که پیش بینی شده اگر محقق شود حدود ۲۶ میلیارد بودجه جاری بالغ بر ۸۸ درصد کارهای عمرانی است  هرچه سطح عملکرد عمرانی بالاتر برود سهم عمرانی بیشتر می‌شود و این یک شاخص خوبی است بین دو بخش راه و مسکن که حدود ۱۰درصد هزینه جاری و ۹۰ درصد عملکرد عمرانی است.

۸.۵ درصد بودجه‌های جاری امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است

 وی با اشاره به کاهش بودجه جاری سازمان در سال جاری، اظهار داشت: ۸.۵ درصد بودجه‌های جاری کاهش داشته و باوجود افزایش حجم عملیات پروژه‌های عمرانی مجبور به کاهش پرداختی حقوق کارکنان نسبت به سال گذشته بودیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آن را جبران کنیم با این حال همکاران با تمام قوا در بخش عمرانی فعالیت‌های بسیاری انجام دادند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه اجرایی مهندسی و ساخت در کل استان ۱۱هزار و۵۰۰کیلومتر طول راه داریم که بخش‌های مختلف دارد و بخش راه‌های اصلی، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در حوزه مسکن و شهرسازی است.

۲۵ پروژه در حوزه راه فعال شدند

وی افزود: در سال جاری در حوزه راه پروژه‌های ۸ سال قدمت وجود دارند که مشکل اعتباری داشتند این پروژه‌ها احصا و در حال حاضر  ۲۳ پروژه شامل ۶ مورد تقاطع غیر هم سطح در کل استان، ۹ پروژه دو بانده کردن جاده‌ها، ۳ مورد تعریض و تکمیل پل کلیشاد و آبنیل، تکمیل تونل، ساماندهی کنار گذرها  فعال شدند اعتبار پروژه‌های در حال ساخت ۲۵۰۰ میلیارد ریال است به این ۲۳ پروژه دو پروژه اضافه خواهد شد محور کمربندی غرب و ۳۰ کیلومتر دو بانده کردن که در حال مناقصه است و عملیات آن آغاز خواهد شد.

قاری قرآن با بیان اینکه یک محور استراتژیک وجود داشت که باید انجام می‌شد، گفت: این محور مبارکه بروجن است که حدود ۳۰ کیلومتر این محور انتخاب پیمانکار شده و در حال کار است، این پروژه از برنامه زمان‌بندی جلوتر است و ۷ کیلومتر قبل از ولادت حضرت علی (ع) به بهره برداری رسید و ما بقی در سال آینده تکمیل خواهد شد و همچنین محور چادگان هم از جمله محورهای مساله‌دار بود  که آن هم انجام شد و به زودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از این ۲۵ پروژه تا پایان سال ۷ پروژه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و مابقی در سال آتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.