stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 251068
  • 18 اسفند 1399 - 13:55
1
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان:

افتتاح بزرگترین طرح جنگلکاری شمال استان اصفهان در کاشان

اصفهان_ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان از افتتاح بزرگترین طرح جنگلکاری شمال استان اصفهان در هفته جاری خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و در وسعتی به میزان یک هزار و ۴۰۰ هکتار برگزار می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

محمدمهدی شریفی با اشاره به توزیع بیش از ۱۲ هزار اصله نهال توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان به صورت رایگان اظهار داشت: این گونه‌های درختی شامل زبان گنجشک، زیتون، کاج، سرو، توت، سنجد، زالزالک، اقاقیا و ارغوان است.

وی همچنین از افتتاح بزرگترین طرح جنگلکاری شمال استان اصفهان در هفته جاری خبر داد و ابراز داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و در وسعتی به میزان یک هزار و ۴۰۰ هکتار برگزار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان همچنین از اجرای بزرگترین طرح زراعت چوب استان اصفهان در شهرستان کاشان خبر داد و تصریح کرد: این طرح به وسعت دو میلیون متر مربع اجرا می‌شود.

وی در بیان جزئیات این طرح با اشاره به اینکه طرح زراعت چوب برای کاهش برداشت چوب از جنگل‌های شمال اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: برای متقاضیان اجرای این طرح به ازای هر هکتار ۸۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت شش ساله اختصاص یافته است که اعتباری حدود ۱۳۲ میلیارد ریال برای اجرای آن اختصاص داده شده است.

شریفی بیان داشت: این طرح در منطقه راوند کاشان با همکاری بخش خصوصی و با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه خانه کاشان اجرا می‌شود.

کشف ۳۵۰۰ کیلو چوب قاچاق در شهرستان کاشان

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از معضلات جدید کاشان قطع درختانباغی با عمر بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال است، تاکید کرد: قطع هر گونه درخت حتی در اراضی شخصی بدون مجوز اداره جهاد کشاورزی ممنوع است و برای حمل هر بار چوب نیز باید مجوز اداره منابع طبیعی اخذ شود در غیر این صورت محموله چوب به عنوان قاچاق محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۳۵ هزار کیلو چوب قاچاق در شهرستان کاشان کشف شد، ادامه داد: ارزش ریالی محموله‌های چوب قاچاق کشف شده در کاشان بیش از ۶۶۵ میلیون ریال برآورد شده است.

رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان کاشان

وی همچنین از رفع تصرف یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان کاشان خبر داد و افزود: بیشتر این اراضی در مناطق فین، نشلج، مرق و سادیان بوده و ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

شریفی همچنین از اجرای سه طرح آبخیزداری در روستاهای قزاآن، ازناوه و محل آب خوان کاشان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها نیز با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.