stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 251019
  • 18 اسفند 1399 - 19:59
0

کاهش ۴۰ درصدی مرگ‌ومیر بیماران کرونایی ازجمله برکات طرح شهید سلیمانی در کشور است

کاهش ۴۰ درصدی مرگ‌ومیر بیماران کرونایی ازجمله برکات طرح شهید سلیمانی در کشور است
قم -فرمانده عملیات قرارگاه شهید سلیمانی قم گفت: کاهش مرگ‌ومیر به میزان ۴۰ درصد ازجمله آثار اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور است.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ امیر جعفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه نظارت بسیج ۲۳ هزار مورد نظارت و پایش صنوف را به انجام رسانده و بسیجیان با حضور در اماکن و صنوف مختلف و تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه تذکرات به آن‌ها توانستند وضعیت خوبی را سامانه آمار و عملکرد مرکز بهداشت به‌جای بگذارند.

وی افزود: با توجه به کاهش تعداد بیماران کرونایی، اقدامات حمایتی بسیج نیز ازنظر کمی کاهش پیداکرده است، هر چه تعداد بیماران کاهش یابد نیاز به اقدامات حمایتی هم کاهش می‌یابد و از طرفی با توجه به وضعیت آبی شهر قم، نیاز به اقدامات نظارتی هم کاهش‌یافته ولیکن به درخواست مسئولین مرکز بهداشت اقدامات نظارتی همچنان ادامه دارد.

۱۳۲۲ بسته معیشتی مختص بیماران کرونایی در قالب طرح شهید سلیمانی در قم توزیع شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم بیان کرد: توزیع۱۳۲۲ بسته معیشتی مختص بیماران کرونایی به ارزش ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، توزیع ۱۷۲۴ بسته بهداشتی مختص بیماران کرونایی، طبخ غذا به تعداد ۵۲۵۵ وعده مخصوص خانواده‌های دارای بیمار کرونایی و توزیع مبلغ یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی ازجمله اقدامات صورت گرفته است.
سرهنگ جعفری ادامه داد: این مبالغ در میان خانواده‌های نیازمند بخصوص نیازمندان به دارو توزیع شد، در برخی موارد این کمک‌ها در قالب خرید اقلامی همچون بخاری، آبگرمکن، فرش و در چندین مورد خرید تبلت برای فرزندان خانواده‌های نیازمند انجام‌گرفته است.

وی برگزاری طرح شهید سلیمانی در قم را موردتوجه قرارداد و افزود: از بیستم آبان ماه سال جاری ابلاغ و از اول آذرماه به‌صورت محله محور در سطح شهرستان قم اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم بابیان اینکه کاهش مرگ‌ومیر به میزان ۴۰ درصد ازجمله آثار اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور است، گفت: کاهش بستری به میزان ۵۰ درصد و افزایش ۹۰ درصدی حمایت از بیماران کرونایی از دیگر برکات این طرح است که ظرف مدت اجرای آن به لطف خداوند توانستیم به کاهش چشمگیر ۸۰ درصدی مرگ‌ومیر دست‌یابیم.

سرهنگ جعفری تصریح کرد: فاز دوم طرح شهید سلیمانی ابلاغ و هدف اصلی آن تقویت بیماریابی است که بر اساس این طرح تا حد ممکن بیماران کرونایی را شناسایی، جداسازی و قرنطینه سازی می‌شود که در این فاز از طرح شهید سلیمانی، شناسایی، جداسازی و قرنطینه بیماران و درنهایت قطع زنجیره انسانی بیماری برجسته شده است.

وی ادامه داد: بسیجیان در سطح محلات شهر قم تعداد ۹۲ کمیته‌ عملیاتی محله و در شهر پردیسان تعداد ۳ کمیته‌ عملیاتی و جمعاً تعداد ۹۵ کمیته عملیاتی محله را تشکیل و در حال خدمت‌رسانی هستند که به فضل الهی آمار بسیار خوبی را در این زمینه به دست آورده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم افزود: تعداد بیماران مبتلابه کرونا را در ابتدای طرح شهید سلیمانی تعداد ۱۱۴۵ بیمار، در آذرماه تعداد ۴۱۸ بیمار، در دی‌ماه تعداد ۱۷۸ بیمار، در بهمن‌ماه تعداد ۱۰۰ بیمار و تا الان تعداد ۸۸ بیمار و به عبارتی در بازه زمانی سه ماه و نیم تعداد ۷۸۴ بیمار کرونایی توسط مراکز سلامت به ما معرفی‌شده‌اند.

۴۴۶۸ مورد غربالگری حضوری و ۱۶ هزار مورد غربالگری تلفنی توسط بسیج انجام شده است

سرهنگ جعفری خدمات بسیجیان برای قطع زنجیره انسانی کرونا را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: بسیج توانست ۴۴۶۸ مورد غربالگری حضوری و ۱۶ هزار مورد غربالگری تلفنی را در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.