stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 251016
  • 18 اسفند 1399 - 19:59
1

۶۳ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد(ره) استان قم پرداخت ‌شد

۶۳ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد(ره) استان قم پرداخت ‌شد
قم --مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: کمیته امداد در طول ۸ سال گذشته مبلغ ۶۳ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش خودپرداخت کرده است.
قلم | qalamna.ir :

اکبر میرشکار ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) از نهادهایی است بعد از انقلاب اسلامی باهدف یاری‌کردن نیازمندان و دستگیری از این قشر تأسیس شد و در طول این چند سال در کنار پرداخت مستمری تلاش دارد این مددجویان را توانمند و ازنظر اقتصادی از پوشش خود جدا کند.

وی افزود: در ۸ سال گذشته در دوران دولت تدبیر و امید در کنار یارانه‌ها و بسته‌های معیشتی ۶۳ میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های تحت تکفل خودپرداخت کرده است در حال که با توجه به شرایط بد اقتصادی ورود افراد نیازمند برای دریافت حمایت این نهاد افزایش‌یافته در کنار پرداخت مستمری توانمندسازی مددجویان هم افزایش‌یافته است.

خروج ۳ هزار نفر مددجو از پوشش حمایتی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که این نهاد هدف خود را در کنار پرداخت مستمری قطع وابستگی به این نهاد است بیان کرد: از ۳ هزار و ۳۲۶ خانواده تحت پوشش این نهاد ۳ هزار نفر توانمند و از حمایت آن خارج شدند وام‌های قرض‌الحسنه به ۹۹ هزار و ۵۵۰ نفر مددجو به ارزش ۱۲۲ میلیارد تومان نیز پرداخت کردیم.
به گفته وی، در بحث تأمین مسکن و تعمیر واحدهای مسکونی مددجویان هم در این ۱۰ ساله اقدامات خوبی صورت گرفته است که تاکنون ۲ هزار و ۷۵۲ واحد مسکونی تأمین و ۲۱ هزار و ۸۷۰ واحد مسکونی تعمیر شده است برای امر تعمیرات منازل مددجویان ۶۸ میلیارد تومان و برای تأمین اشتغال نیز ۳۰۳ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت گردیده است.

اعطای بسته‌های تشویقی به ۳۰۰ نفر برای خودکفایی

مدیرکل کمیته امداد امام استان قم در ادامه گفت: در طول ۱۰ سال گذشته با اعطای بسته‌های تشویقی ۳۰۰ نفر در استان خودکفا شدند و به جرات می‌توان گفت که برخی مددجویان بعد از توانمندسازی اکنون بهترین کارآفرین کشور هستند برای تأمین تحصیل ۸ هزار دانش‌آموز تبلت برای تدریس مجازی و به ۸۰ دانشجوی مددجو کمک شده است ما توانستیم یک هزار تبلت برای دانش آموزان تهیه کنیم.

میرشکار با اشاره به اقدامات انجام‌شده فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی مددجویان عنوان کرد: طرح زندگی دوباره برای سازش بین زوج‌هایی که به دلایلی طلاق گرفته‌اند اجراشده که دستاوردهای خوبی به همراه داشته و زوج‌ها پس مدتی مشاوره به زندگی بازگشته‌اند.

وی افزود: در طول بحران کرونا مردم پشتوانه اصلی ما بودند و از سال ۹۰ تا ۹۹ ما توانستیم ۳۸۹ میلیارد تومان کمک‌های مردمی را دریافت کنیم که ۲۸۹ میلیارد تومان آن از خیرین و ۹۹ میلیارد تومان هم از وجوه صدقات بوده است و در این زمینه قم در بین استان‌های کشور حائز رتبه برتر است.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.