stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 250980
  • 18 اسفند 1399 - 14:20
0
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی:

استان مرکزی در برخی از شاخص های سلامت روان وضعیت مناسبی ندارد

استان مرکزی در برخی از شاخص های سلامت روان وضعیت مناسبی ندارد
مرکزی_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی در برخی از شاخص های سلامت روان وضعیت مناسبی ندارد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر علی علیمحمدی در هفدهمین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: یکی از دغدغه های فعلی موضوع سلامت روان است، متاسفانه استان در برخی از شاخص های سلامت روان وضعیت مناسبی ندارد و لازم است که در این راستا آسیب شناسی و سیاست گذاری مناسب داشت.

وی ابراز کرد: تامین سلامت مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال اولویت حوزه سلامت است و مادران در واقع باید یک سال قبل از اقدام به بارداری تحت کنترل قرار گیرند تا بارداری سالمی را پشت سر بگذارند.

رئیس گروه سلامت روان مرکز بهداشت استان مرکزی نیز گفت: باید نسبت به وضعیت موجود و اقدامات لازم در این راستا حساسیت داشت. براساس آمار سازمان جهانی بهداشت از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۳ بالغ بر ۵۰ درصد افزایش اختلالات روان در جهان گزارش شده است.

دکتر چگینی اظهار کرد: تنها سه درصد از بودجه سلامت، به مسئله سلامت روان اختصاص یافته است، مطالعات در دهه ۸۰ نشان  می دهد که اختلالات روانپزشکی از نظر بار بیماری ها پس از حوادث در رتبه دوم قرار دارد و در سال ۹۰ این اختلالات به شیوع ۲۳ درصدی و در سال ۱۳۹۸ به ۳۳ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه باید بر ریزفاکتورهای اختلالات روان مانند خودکشی، HIV، طلاق، اختلالات اضطرابی و … توجه ویژه داشت، افزود: برنامه جامع سلامت روان در سال ۱۳۹۱ از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد، اما با وجود دستاوردهای بالای این برنامه، روند اختلالات روان در سطح جامعه کاهش نداشت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.