stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 250974
  • 18 اسفند 1399 - 14:07
0
استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد:

ضرورت توسعه زیرساخت های ارتباطی در هرمزگان با رویکرد ملی

ضرورت توسعه زیرساخت های ارتباطی در هرمزگان با رویکرد ملی
هرمزگان-استاندار هرمزگان در دیدار با مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه زیرساخت های بخش مخابرات در هرمزگان باید با توجه به نقش ملی آن در مناسبات اقتصادی و جایگاه ویژه و استراتژیک این استان عملیاتی و به مرحله اجرا برسد.
قلم | qalamna.ir :

 فریدون همتی در این دیدار با بیان اینکه مخابرات و زیرساخت های آن که از حساسیت بالایی نیز برخوردار است، به دلیل اهمیت این بخش همواره مورد حمایت استان بوده است، اظهار داشت: به دلیل استقرار بنگاه های مهم اقتصادی و موقعیت استراتژیک هرمزگان، این استان متمایز از سایر استان هاست که باید زیرساخت های بخش مخابرات در این استان بیشتر از سایر مناطق کشور  توسعه پیدا کند و با رویکردی ملی اقدامات توسعه ای در این منطقه صورت بگیرد.

 وی افزود: علی‌رغم اهمیت بالای شبکه های ارتباطی در هرمزگان، توسعه زیرساخت های این بخش همتراز با سایر استان ها نبوده است اما طی دولت دوازدهم و با نگاه ویژه دولت، توسعه زیرساخت های ارتباطی با جدیت دنبال شد و عملکرد استان در این حوزه با گذشته قابل قیاس نیست.

 استاندار هرمزگان، دسترسی به ارتباطات و زیرساخت های این بخش را لازمه اصلی و جزء جدانشدنی زندگی مردم برشمرد و تصریح کرد: پاسخگویی به این نیازها، نیازمند سرمایه گذاری وسیعی است اما باید در راستای پاسخگویی به این مطالبات و درخواست ها برنامه مدونی طراحی شود که خوشبختانه با توجه به شناخت خوب مدیرعامل مخابرات ایران از نیازهای این بخش، طرح توسعه زیرساخت ها برای دسترسی مردم مناطق مختلف به شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۰ در هرمزگان اجرایی می شود.

 دکتر همتی، «اجرای ۲۹۰کیلومتر فیبر USO» ، «اجرای هشت مسیر پروتکشن فیبر در شهرهای میناب، جاسک، سیریک، بندرخمیر، حاجی آباد، بندرلنگه، رودان و بندرعباس» و توسعه ۲۱هزار پورت تلفنی را از جمله برنامه های مخابرات طی سال آتی برشمرد.

 مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در این دیدار، با اشاره به سهم بالای این شرکت در زیرساخت های ارتباطی کشور، گفت: شرکت مخابرات هم به صورت مستقیم و هم از طریق شرکت های مختلفی که از زیرساخت های مخابرات استفاده می کنند، به مردم خدمات ارائه می کند.

مجید سلطانی با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها در شرایط کنونی یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است، گفت: شرکت مخابرات برای تحقق این هدف برنامه توسعه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دارد و در همین راستا طرح توسعه زیرساخت ها برای توسعه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در هرمزگان را از سه ماه پیش شروع کردیم که در سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

وی افزود: حدود ۲۳ تا ۲۵هزار پورت پرسرعت در استان هرمزگان راه اندازی می شود، علاوه بر اینکه بخش‌های اصلی زیرساختی نیز بازسازی می شود و یا ارتقاء پیدا می کند.

 مدیرعامل شرکت مخابرات ایران،  توسعه شبکه IPNI استان، راه اندازی هفت دستگاه روتر پرظرفیت و ۲۰ دستگاه سوئیچ با ظرفیت متوسط، تحویل و اجرای ۵۰۰کیلومتر انواع فیبر نوری برای موارد بین شهری، شهری و روستایی، نوسازی سیستم های تغذیه مراکز پرظرفیت، کم ظرفیت و کافوهای نوری در راستای ارتقاء کیفیت و پایداری سرویس در ۶۰مرکز و کافو را از جمله طرح های مهم شرکت مخابرات در سال ۱۴۰۰ در هرمزگان عنوان کرد.

 سلطانی با بیان اینکه بیش از ۷۰میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها در هرمزگان اختصاص پیدا می کند، ادامه داد: تجهیزات شبکه دیتای استان مربوط به یک یا دو نسل قبل است که به محض تامین منابع، عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات جدید در استان آغاز می شود.

 مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین از رشد ۳۰درصدی مشترکان پهن باند در  یکسال گذشته خبر داد و گفت: نیازهای ارتباطی مردم و شرکت های ارائه دهنده خدمت به خدمات شرکت مخابرات رشد چشمگیری داشته که تلاش داریم در سال ۱۴۰۰ و در قالب برنامه مدون، هیچ درخواستی بر زمین نماند و تمام مطالبات این بخش پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.