stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 250963
  • 18 اسفند 1399 - 13:58
1
مربی و استاد گراپلینگ کیک بوکسینگ در گفتگو با قلم؛ :

ورزش کردن در روحیه و نوع زندگی تاثیر بسزایی دارد

ورزش کردن در روحیه و نوع زندگی تاثیر بسزایی دارد
هرمزگان-گراپلینگ کیک بوکسینگ یک هنر رزمی ترکیبی است و این نام از ترکیب دو هنر رزمی کیک بوکسینگ و گراپلینگ برگرفته شده است. این هنر رزمی یک شیوه ترکیبی از تمام هنر های رزمی است و به معنای واقعی Mixed Martial Arts: MMA می باشد.
قلم | qalamna.ir :

در گراپلینگ کیک بوکسینگ از تمامی تکنیک های ضربه ای دست وآرنج ،پا و زانو، تکنیک های جوجیتسو  ، جودو و کشتی نیز استفاده می کندو در حقیقت این هنر رزمی ترکیب کیک بوکسینگ، موی تای، بوکس، جودو، جوجیتسو و کشتی می باشد و این باعث می شود که گراپلینگ کیک یوکسینگ کاربردی ترین و قوی ترین هنر رزمی باشد و به همین دلیل ورزشکاران بسیاری از رشته های مختلف را به خود جذب کرده است و سایر هنر های رزمی را در خود حل کند.

سری مسابقات UFC, Strike, force, Pride, Dream, Cage force و … از جمله رقابت هایی است که با مشاهده آنها با مفهوم گراپلینگ کیک بوکسینگ قدرت و تکاملش می توان آشنا شد. یک هنر جو با تمرین گراپلینگ کیک بوکسینگ استقامت بالای قلبی ریوی، انعطاف بدنی، سرعت عمل، اعتماد به نفس و هوشیاری بالا در در گیریهای خیابانی و دفاع از خود و فرار از خطر را به دست می آورد .

به همین منظور با مربی و استاد گراپلینگ کیک بوکسینگ، میثم سلطانی نژاد به گفتگو نشستیم وی این گونه خود را معرفی کرد؛متولد ۱۳۶۷مهندس تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر هستم و در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس با سمت کارشناسی it مشغول بکارم .

 سلطانی زمان آغاز فعالیت های ورزشی خود را دوران کودکی با فعالیت در رشته های کشتی و ژیمناستیک عنوان کرد و ادامه داد : با توجه به اینکه برادر هایم ورزشکار بودند خصوصا برادر بزرگترم که قبلا رزمی کار بود در سن ۱۴ سالگی به ورزش های رزمی علاقه مند شدم وبه صورت حرفه ایی ورزش رزمی را دنبال کردم.

 وی که در حال حاضر دارای کمربند مشکی دان سه است در خصوص جایگاه این رشته نسبت به سایر رشته ها گفت : احساس می کنم با توجه به این که این رشته ورزشی نو پا هست پیشرفت قابل قبولی داشته و از جایگاه خوبی در بین رشته های ورزشی برخوردار است وبا توجه به این که این رشته ورزشی هم جسمی و هم روحی است ودر ایران از همان قدیم به پرورش روح وجسم تاکید فراوان شده است فکر می کنم این رشته ورزشی یکی از پرطرفدار ترین ورزش های رزمی در ایران است.

میثم سلطانی در خصوص سوابق قهرمانی خود چنین می گوید : چندین دوره در مسابقات آزاد رینگی استانی شرکت کردم که چندین مقام قهرمانی(دررشته های کنتاکت کاراته ،کیک بوکسینگ و ووینام)  در استان های کرمان و اصفهان کسب کردم.

وی از آمادگی برای حضور برای مسابقات سال آینده خبر داد و افزود : با قدرت هرچه بیشتر و انگیزه دوچندان در مسابقات کشوری شرکت می کنم تا یک نتیجه قابل قبول کسب نمایم.

این مربی و استاد گراپلینگ کیک بوکسینگ به تاثیر ورزش در زندگی اشاره کرد و گفت : تاثیر ورزش در زندگی غیر قابل انکار است ، وقتی شما ورزش را بصورت منظم و مرتب انجام بدهید زندگی هم روی روال و برنامه پیش خواهد رفت ود تمام مراحل زندگی شاهد یک نظم در امور هستید بنابر این از همه  می خواهم ورزش را یکی از مهم ترین اولویت های زندگی خود قرار دهند.

سلطانی در خصوص علت روی آوردنش به مربیگری بیان داشت : دوست داشتم دانش و مهارتی را که کسب کردم را با دیگران به اشترک بگذارم  و همین امر باعث شد که من دنبال مربیگری بروم ودر حال حاضر مربی رسمی فدراسیون ورزش های رزمی هستم.

 وی درخصوص سوابق مربیگری خود ادامه داد : قبلا مسئول سبک گراپلینگ کیک بوکسینگ استان کرمان بودم و مربیگری تیم کیک بوکسینگ شهرستان بافت رانیز  درکارنامه دارم.

 این ورزشکار حرفه ای در خصوص  وجه تمایز این رشته نسبت به سایر رشته ها گفت : گراپلینگ کیک بوکسینگ یک ورزش رزمی ترکیبی  است این هنر رزمی ترکیبی از تمامی هنر های رزمی است و من فکر می کنم همین وجه تمایز این ورزش با سایر رشته های رزمی است.

 وی در پایان با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین خود بیان داشت :مسابقات استانی بود که در وزن اوپن شرکت کردم و در فینال این مسابقات حریفم ۱۱۲ کیلو وزن داشت بااین حال من جزو سبک وزن ها بودم و دیگه نتونستم به مقام قهرمانی برسم همچنین ناک اوتی در مسابقات اصفهان که دوست ندارم در موردش زیاد صحبت کنم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار آزاد کویک

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.