stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 250932
  • 18 اسفند 1399 - 13:34
0

پنجره واحد معدن در خراسان رضوی راه اندازی شد

پنجره واحد معدن در خراسان رضوی راه اندازی شد
خراسان رضوی- مراسم افتتاحیه پنجره واحد استعلامات معادن خراسان رضوی در ساختمان ساپکوی مشهد برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

مرتضی اشرفی امروز در مراسم افتتاحیه پنجره واحد معدن در ساختمان ساپکو با اشاره به اینکه یکی از راهبردها و مسائل اساسی در استان توجه ویژه به بحث معدن است، افزود: پتانسیل بسیار خوبی در معادن فلزی و غیر فلزی در استان وجود دارد، اما متاسفانه یکسری از معادن هنوز کشف نشده است.

وی با اشاره به اهمیت معدن و نیز وجود مشکلاتی در بحث صدور مجوزها در این بخش افزود: افتتاح پنجره واحد استعلامات محدوده اکتشافی معدنی میتواند کمک خوبی در تسهیل و تسریع صدور مجوزها باشد و در حقیقت هدف ما این است که ضمن کاهش بوروکراسی اداری، هزینه و زمان کار برای صدور مجوز به حداقل ممکن برسد و سرمایهگذاران حوزه معدن دچار سردرگمی نشوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: به دلیل شرایط کرونا درصدد هستیم تا اقدامات صورت گرفته در این پنجره واحد الکترونیکی شود تا بدون حضور متقاضی مراحل کار پیش رود.

وی با بیان اینکه در کل کشور چنین پنجره واحدی به لحاظ انسجام در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی ذیربط حوزه صدور مجوز معدن در این واحد مستقر هستند تا در کوتاهترین زمان ممکن در زمینه صدور مجوز اکتشاف معدن اقدام شود.

وی با تاکید بر فعالسازی تمامی معادن راکد عنوان کرد: بالغ بر ۹۳۰ معدن در استان وجود دارد که ۴۸۰ مورد نیمه فعال و یا راکد هستند لذا اگر این میزان از معادن را در استان فعال کنیم شاهد رونق در زمینه اشتغالزایی خواهیم بود.

اشرفی در ادامه بیان کرد: ۱۸۰ پروانه بهره برداری و اکتشاف به دلیل قدیمی بودن رد صلاحیت شدهاند که ۶۰ مورد در ۲۳ بهمن جاری با حضور ۲۰۰ شرکت اهل صلاحیت در کشور در مزایده قرار دادیم و بقیه موارد هم تا پایان سال مورد مزایده قرار خواهد گرفت؛ همچنین ۲۸۰ مورد پروانه و گواهینامه اکتشاف تا پایان سال انجام خواهد شد که با اجرایی شدن این اقدامات شاهد جذب سرمایهگذارهایی خارج از استان و جهش تولید خواهیم بود.

در ادامه غلامرضا نازپرور عنوان کرد: پنجره واحد معدن طبق تبصره ۴ ماده ۲۴ قانون معادن در استان با هدف کوتاه کردن فرآیند صدور مجوزهای اکتشاف راه اندازی شد و با افتتاح این واحد شاهد افزایش جذب سرمایهگذار خارج از استان و کشور خواهیم بود.
رئیس خانه معدن خراسان رضوی یادآور شد: در این واحد نمایندگانی از تمامی دستگاههای ذیربط از جمله اداره منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی، راهداری و میراث فرهنگی جهت مراحل استعلامات اکتشافات و صدور مجوزها حضور دارند.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در بخش معدن رتبه دوم در کل کشور را داراست، گفت: استان دارای ذخایر غنی معادن است لذا درصددیم سرمایه گذاران خارجی را در این بخش جذب و به رتبه نخست کشوری دست پیدا کنیم

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.