stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 250894
  • 18 اسفند 1399 - 8:53
1
رییس اتحادیه املاک اراک:

طرح ساماندهی مباشرین املاک از مهمترین برنامه های اتحادیه املاک اراک است

طرح ساماندهی مباشرین املاک از مهمترین برنامه های اتحادیه املاک اراک است
مرکزی_ رییس اتحادیه املاک اراک اجرای طرح ساماندهی مباشرین املاک را از جمله اقدامات این اتحادیه برشمرد و گفت: ساماندهی مباشرین نیز با صدور کارت مباشر و فیلتر افراد انجام میشود، ضمن اینکه در سال جاری حدود ۱۱۰ مورد ابطال پروانه از شهریور ماه به دلیل اینکه بعضی از آنها توان پرداخت اجاره بها یا مالیات را نداشتن صورت گرفته است.
قلم | qalamna.ir :

عسگری تبرته در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قلم در اراک، ابراز کرد: مباشرین املاک برای حضور در دفاتر به دلیل اهمیت کارشان باید ساماندهی بشوند و مورد تایید قرار بگیرند.

وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت روح و اخلاق مباشرین املاک برای اتحادیه، پس از انجام تاییدیه مواد مخدر و تشخیص هویت برای حضور آنها در دفاتر و شروع به کارشان کارت مباشر صادر میشود.

عسگری با بیان اینکه اتحادیه کمیسیون ۵ گانه شامل کمیسون های شکایات، بازرسی، حل اختلاف، آموزشی و فنی را تشکیل داده است، ابراز کرد: کمیسیون بازرسی در سال جاری از خرداد ماه تاکنون ۴۰۰ مورد بازرسی در سطح شهر و روستا را انجام داده است و در کمیسیون شکایات ۳۴۰ مورد شکایت واصل شده که بعضی از آنها به این کمیسیون ارتباطی نداشته است و از این تعداد حدود ۳۱۰ مورد حل شده، دو مورد پلمپ شده و باقی تذکر دریافت کرده اند و در کمیسیون حل اختلاف که بین اعضای مشاوران است حدود ۱۵۰ مورد شکایت حل شده

وی افزود: مشاوران املاک با توجه به اینکه در ارتباط مستقیم با مردم هستند میتوانند در بحث زیباسازی شهری نیز به مسئولان شهری مشاوره بدهند؛ لذا این اتحادیه آماده تعامل و همکاری با تمامی اداره ها و مسئولان شهری برای ارائه مشاوره است.

رییس اتحادیه املاک اراک با تاکید بر اینکه مردم به مشاوران املاک اعتماد دارند و ما نیز سعی در جلب بیشتر این اعتماد داریم، اظهار کرد: معتقدیم مشاوران املاک در کنار سطح سواد باید از تجربه نیز برخوردار باشند، لذا سعی در دادن آموزش برای ارتقای سطح اطلاعات مشاوران املاک داریم.

وی افزود: افزایش قیمت مسکن در ماه های گذشته به دلیل افزایش قیمت مصالح و قیمت گذاری در سایت دیوار بود در حالی که قیمت گذاری باید طبق شرایط ساختمان، مصالح بکار رفته در آن و پروانه شهرداری است، در حال حاضر نیز قیمت گذاری در سایت دیوار را حذف کرده ایم تا قیمتها طبق قیمت گذاری کارشناسی هر منطقه صورت بگیرند و در حال حاضر نیز حدود ۲۰ درصد حباب قیمتها پایین آمده است.

عسگری یادآور شد: یکی از مشکلات شهر اراک قولنامه ای بودن برخی از مناطق آن است که برای معامله باید مشاوران املاک نسبت به آن منطقه و مالکان قدیمی آن اطلاعات داشته باشند.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.