stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 250805
  • 17 اسفند 1399 - 17:02
0

کسب رتبه نخست استان قم در جذب اعتبارات اشتغال خانگی

کسب رتبه نخست استان قم در جذب اعتبارات اشتغال خانگی
قم -معاون استاندار قم از کسب رتبه نخست استان در جذب اعتبارات اشتغال خانگی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

مهرداد غضنفری در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در راستای تحقق طرح‌های توسعه مشاغل خانگی اظهار داشت: در جهت رفع آسیب‌ها در شرایط کرونایی، تسهیلاتی تخصیص یافت اما متأسفانه، عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونایی، رضایت‌بخش نبود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: تلاش دستگاه‌های اجرایی که رتبه‌بندی بالاتری در پرداخت تسهیلات دارند قابل‌تقدیر است، به‌خصوص کمیته امداد با همراهی بانک‌ها، در جذب تسهیلات ویژه اشتغال خانگی موفقیت خوبی داشته است.

وی بیان کرد: باید بتوانیم حقوق استان را در تسهیلات اشتغال مطالبه کنیم، یکی از مزایای رتبه‌بندی‌ها این است قابلیت جذب برای سال بعد افزایش می‌یابد، باید تلاش شود جذب وام اشتغال در روزهای پایانی صد در صد شود.
غضنفری عنوان کرد: استان قم در جذب اعتبارات اشتغال خانگی رتبه نخست کشوری را به دست آورده است که وضعیت خوبی را در این بخش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: نرخ مشارکت و کاهش بیکاری باید به‌طور دقیق احصاء و خروجی‌ها به‌طور کامل شفاف‌سازی شود، دراین‌باره نیاز به آسیب‌شناسی داریم و باید ببینیم علت برخی بیکاری‌ها در مقاطعی از سال چیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری بانوان از میانگین کشوری کمتر است، اما باید آمار دقیقی ارائه شود، این آمار دقیق به برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی یک هفته فرصت دارند، تعهدات خود را عملیاتی کنند و ببینند که چه مانعی در مسیر وجود دارد، دراین‌باره نظرات کارشناسی دستگاه‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

غضنفری افزود: هر آماری نیاز به تحلیل دقیق نیز دارد، در حوزه مشارکت و کاهش نرخ بیکاری روند مطلوب است، اما تا نقطه ایده‌آل فاصله‌داریم وباید تجربیات بر اساس مسئولیت‌ها، موجب ارتقای این روند شود.

شناسنامه‌دار کردن و ساماندهی تعاونی‌ها سبب هدف‌گذاری در کاهش بیکاری می‌شود

وی بیان کرد: شناسنامه‌دار کردن و ساماندهی تعاونی‌ها سبب هدف‌گذاری در کاهش بیکاری می‌شود و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مغفول مانده استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: فروش محصولات یکی از دغدغه‌های اشتغال خانگی است و دراین‌باره استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در عرضه محصولات تولیدی در اشتغال خانگی اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: گاهی برای عرضه محصولات یک سالن برای تولیدکنندگان کفایت دارد و باید این ظرفیت را مورد ارزیابی قرارداد، دستگاهی اگر چنین به فرآیندی دست‌یافت می‌تواند اعلام کند.

غضنفری اظهار داشت: تلاش و پیگیری مسئولان موجب کاهش روند نرخ بیکاری شده و نرخ بیکاری فصلی، نقشه راهی برای آسیب‌شناسی بهتر می‌دهد، هرچند شرایط کرونا بر بازار اشتغال اثر گذاشت، اما می‌توان عملکرد بهتری در حوزه اشتغال و کاهش بیکاری شد.

وی تصریح کرد: باید با ارزیابی وضعیت اشتغال و بیکاری در فصل زمستان و خروجی صحیح، به هدف‌گذاری بپردازیم، مدیران نیز تصور نکنند سال به اتمام رسیده و تلاشی برای اشتغال راکد نماند.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.