stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 250706
  • 17 اسفند 1399 - 11:59
0

هفت گروه شغلی کارکنان آرامستان ها جزو مشاغل سخت و زیان آور است

هفت گروه شغلی کارکنان آرامستان ها جزو مشاغل سخت و زیان آور است
هرمزگان-مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در جلسه شورای عالی حفاظت فنی، هفت گروه شغلی کارکنان آرامستان ها جزو مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفت.
قلم | qalamna.ir :

هادی ابراهیمی افزود: مشاغل غسال، کمک غسال، غساله، کمک غساله، کارگر غسالخانه و سردخانه و کارگر دفن به علت  وجود استرس هاس شغلی و عوامل بیولوژیک نامعین در اجساد متوفیان به عنوان مشاغل سخت و زیان آور گروه ب محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: در خصوص درخواست سایر متقاضیان مشاغل آرامستان ها، حسب درخواست متقاضیان، موضوع در کمیته های استانی مربوطه قابل طرح و بررسی است.

به موجب تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، مشاغل گروه (الف) مشاغلی هستند که با تدابیر فنی  و مهندسی، صفت سخت و زیان آور از آن شغل کاهش یا حذف می شود، در صورتی که این مشاغل ظرف دو سال الزام به بهینه سازی محل استاندارد برای شغل مربوطه نکنند، سازمان تامین اجتماعی کلیه خسارات وارده بابت بازنشستگی پیش از موعد را از کارفرما وصول می کنند و مشاغل گروه (ب) با هیچ یک از تدابیر و تمهیدات فنی، حذف صعوبت و زیان آور بودن شغل نمی شوند که در قانون ۱۴ مورد احصاء شده که با مصوبه اخیر شورای عالی حفاظت فنی به ۱۵ مورد ارتقاء یافت.

انتهای پیام/

 

 

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.