stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 250698
  • 17 اسفند 1399 - 11:02
1

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس: راه اندازی میز مرجع مجازی در کتابخانه‌های فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس: راه اندازی میز مرجع مجازی در کتابخانه‌های فارس
فارس- بخش مرجع مجازی، پایگاه اطلاعاتی و خدمات تحویل مدرک در کتابخانه‌های عمومی استان فارس راه اندازی می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت:در خدمتی نوین از کتابخانه‌های عمومی فارس به اعضا، دانشجویان و پژوهشگران استان فارس، بخش مرجع مجازی، پایگاه اطلاعاتی و خدمات تحویل مدرک با هدف گسترش و خدمات مرجع و اطلاع رسانی در کتابخانه‌های عمومی استان فارس راه اندازی می‌شود.
روح الله منوچهری گفت: افزود: طرح میز مرجع مجازی کتابخانه‌های عمومی با هدف تأمین نیاز‌های پژوهشی کاربران و پژوهشگران فارس انجام شده و از جمله خدمات قابل ارائه در این طرح، خدمات مبتنی بر وب به ویژه دسترسی به منابع الکترونیکی، پایگاه اطلاعاتی و مقالات فارسی و لاتین، خدمات مرجع مجازی و ارائه مشاوره‌های اطلاعاتی است.
وی  با بیان اینکه اعضای کتابخانه‌های عمومی با استفاده از میز مرجع مجازی به ۱۸۰۰ پایگاه معتبر خارجی و داخلی دسترسی دارند اضافه کرد: در این طرح بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد از جمله منابع دیجیتال شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی، مقالات فارسی و لاتین، منابع دیجیتال کتاب‌ها و فصل کتاب، استاندارد‌های علمی و صنعتی، پایان نامه‌ها و گزارش‌ها در اختیار کاربران خواهد بود.
منوچهری با اشاره به اینکه علاقه‌مندان با عضویت در کتابخانه‌های عمومی خدمات مرجع مجازی را دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: با ارسال ایمیل امکان دسترسی، جستجو، بازیابی و دریافت انواع منابع اطلاعاتی فارسی و لاتین به صورت رایگان برای علاقه‌مندان فراهم خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، افزود: پاسخگویی به انواع پرسش‌های اطلاعاتی درباره کتاب، کتابخانه، کتابخوانی، منابع پژوهشی و پایگاه‌های اطلاعاتی؛ پاسخ به پرسش‌های پژوهشی، شیوه‌های نگارش علمی مقاله و پایان نامه، نیازسنجی و ارائه خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات بر اساس گروه‌های سنی، رشته تحصیلی و نیاز شغلی از دیگر خدماتی است که در این طرح به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.