stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 250505
  • 16 اسفند 1399 - 13:21
1
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان اصفهان خبرداد؛

مراجعه روزانه ۵۵۰ اهدا کننده خون به مراکز انتقال خون اصفهان

مراجعه روزانه ۵۵۰ اهدا کننده خون به مراکز انتقال خون اصفهان
اصفهان_ مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

علی فتوحی با بیان اینکه وضعیت ذخیره خونی استان حدود چهار روز و ذخیره خونی در شهر اصفهان سه روز است، اظهار داشت: شیوع کرونا و افزایش تصادفات در روزهای پایانی امسال نیاز به همه گروه‌های خونی را در استان افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در بحران شیوع کرونا جراحی‌های انتخابی با سرعت و شتاب بیشتری در مراکز درمانی انجام می‌شود، ابراز داشت: همچنین باید توجه داشت که مصرف کنندگان دائمی خون استان نیز باید شارژ خونی لازم را برای ایام نوروز داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

وی با بیان اینکه چنانچه تعداد مراجعات اهدای خون در استان به ۶۵۰ و در شهرستان اصفهان به ۵۰۰ نفر برسد حاشیه امنی در زمینه ذخیره‌های خونی خواهیم داشت، ادامه داد: باید توجه داشت که در حال حاضر هفت مرکز در شهرستان‌های استان اصفهان به جز اصفهان برای اهدای خون فعال است.

مشکل تأمین اعتبار برای توسعه مراکز اهدای خون در اصفهان

فتوحی با بیان اینکه با بیان اینکه برای توسعه مراکز اهدای خون استان اصفهان به علت رعایت استانداردهای زیرساختی و فنی از نظر تأمین اعتبار با مشکل مواجه هستیم، ادامه داد: با این شرایط توسعه مراکز را در دستور کار خواهیم داشت.

وی در خصوص خصوصی سازی اهدای خون در کشور ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که هر گونه اقدام مشارکتی با مردم موفقیت آمیز است و باید در سطح سازمانی به این مهم توجه ویژه صورت گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه طی ۱۱ ماه امسال ۱۴۵ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان اصفهان مراجعه کردند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۵ هزار نفر اهدای خون داشتیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود افراد ۱۸ تا ۶۵ سال برای اهدای خون مراجعه کنند، ابراز داشت: افراد بالای ۶۰ سال به بالا نمی‌توانند برای نخستین بار خون اهدا کنند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.