stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 250473
  • 16 اسفند 1399 - 11:06
0

بارگیری ۱۳۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندر صیادی ماهشهر

بارگیری ۱۳۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندر صیادی ماهشهر
خوزستان - مدیرکل شیلات خوزستان از ‌بارگیری ۱۳۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندر صیادی امام خمینی(ره) ماهشهر خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

فتح‌اله ابوعلی از بارگیری ۱۳۰ زیستگاه مصنوعی در بندر صیادی امام خمینی(ره) ماهشهر به منظور حفاظت از ذخایر آبزیان که به زودی در صیدگاه بحرکان هندیجان تخلیه می‌شوند خبر داد و اظهار کرد: ۲۳۰ سازه نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت یگان حفاظت این مجموعه در مبارزه با صید غیر مجاز افزود: کشفیات انواع ماهی و میگو در سال گذشته بالغ بر ۲۸ هزار کیلوگرم بوده و این رقم امسال به حدود ۵۰ هزار کیلوگرم رسیده است بنابراین می‌توان گفت یگان حفاظت استان در تمام شاخص‌ها رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: سال گذشته ۸۵۳ متخلف صید غیر مجاز  و امسال  یک هزار و ۲۶۶ متخلف دستگیر شده‌اند؛ این متخلفین به مراجع قضایی استان تحویل داده شده‌اند.

ابوعلی با اشاره به ناهماهنگی‌ها و مشکلات سامانه سوخت شناورها تصریح کرد: این مساله صیادان را کلافه کرده و این موضوعات باید به صورت ریشه‌ای و اصولی حل شوند. الزام نصب ردیاب روی شناورها نیز صیادان خوزستانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه صیدگاه‌های مشترک با کشورهای همسایه مشکل‌ساز شده است، گفت: حفظ و نگهداری ذخایر دریایی برای جلوگیری از نابودی آبزیان از اولویت‌های کار شیلات است و این‌ مهم باید توسط وزارت امور خارجه به صورت جدی پیگیری شود.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: در یگان حفاظت، کمبود شدید نیروی انسانی احساس می‌شود. با توجه به اینکه تعداد زیادی از پرسنل در آستانه بازنشستگی قرار دارند، برای تکمیل ظرفیت‌ها به نیروهای متخصص و کارآمد نیاز داریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت میزان صید در استان خوزستان، گفت: امسال صید میگو با رشد ۵ درصدی همراه بوده است و صید ماهیان ۴۴ هزار تن و مشابه میزان سال گذشته اعلام شده است.

ابوعلی بر ضرورت لایروبی سالیانه اسکله‌ها تاکید کرد و گفت: به دلیل شرایط اقلیمی استان خوزستان، عمده اسکله‌ها در رودخانه‌ها و مصب‌ها که بیشترین میزان رسوب‌گذاری را دارند واقع شده‌اند و اگر سالیانه لایروبی نشوند، گرفتار می‌شویم. برای نگهداری و بهره‌برداری از اسکله‌ها باید اعتبارات ملی لحاظ شود تا بتوانیم به تعهدات ذاتی خود عمل کنیم.

وی نبود اعتبارات و بودجه را از عمده‌ترین مشکلات توقف پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: سه پروژه ملی بنادر صیادی در بحرکان هندیجان، آبادان و ابوخضیر شادگان به دلیل عدم تامین اعتبار، بعد از چند سال همچنان راکد مانده است و این پروژه‌ها با وجود وعده‌های فراوان برای افتتاح، هنوز اجرایی نشده‌اند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.