stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 250458
  • 16 اسفند 1399 - 10:50
1

برگزاری وبینار بین المللی نمایه سازی نشریات در ISC

برگزاری وبینار بین المللی نمایه سازی نشریات در ISC
فارس- وبینار بین المللی چگونگی نمایه سازی نشریات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: وبینار بین المللی چگونگی نمایه سازی نشریات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و راهکار‌های ارتقای نشریات در رتبه بندی‌های جهانی به میزبانی شیراز برگزار شد.
 
این کارگاه بین المللی مجازی با حضور سردبیران نشریات کشور‌های الجزیره، آذربایجان، بنگلادش، عراق، اردن، مالزی، نیجریه، پاکستان، ترکیه و اوگاندا برگزار شد که شامل ۳۷ شرکت کننده و ۴۴ نشریه بود.

دکتر محمدجواد دهقانی اظهارداشت: این کارگاه فرصتی را برای ذی نفعان مشغول به کار در صنعت نشر و آموزش فراهم کرد تا وضعیت نشریات علمی خود را در ISC بهبود بخشند که در نهایت باعث تسهیل نمایه سازی نشریات آن‌ها در ISC می شود.

وی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در نظر دارد با برگزاری کارگاه‌های مجازی برای سردبیران و اعضای هیئت تحریریه نشریات نمایه شده در ISC، آن‌ها را با سیاست و معیار‌های نمایه سازی نشریات در ISC آشنا کند.

 
این کارگاه ها به نشریات نمایه شده لیست اولیه ISC کمک می‌کند تا وارد لیست انتظار ISC شوند. این ارتقا می‌تواند به نشریات موجود در لیست انتظار ISC کمک کند تا وارد مجلات هسته شوند یا اگر قبلاً در آنجا حضور داشته اند، باقی بمانند.

دکتر محمدرضا فلاحتی فومنی قدیمی، مدیر اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی ISC از سردبیران نشریات خواست، سامانه معرفی فهرست کل نشریات و نشریات بدون نمایه ISC تا نشریات جعلی را به این پایگاه معرفی کنند تا در پایگاه‌های ISC اسامی آن‌ها پس از ارزیابی معرفی شود.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یا ISC یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشور‌های اسلامی بر اساس معیار‌های علم سنجی معتبر است .
دفتر اصلی این پایگاه در شیراز قرار دارد.
هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.