stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 250406
  • 15 اسفند 1399 - 22:23
1

۱۵ هزار و ۲۰۰ تست کرونا در خوزستان انجام شد

۱۵ هزار و ۲۰۰ تست کرونا در خوزستان انجام شد
خوزستان - رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ هزار و ۲۰۰ تست کرونا از افراد مشکوک در استان خوزستان انجام شد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر فرهاد ابول نژادیان جمعه شب در حاشیه برگزاری مراسم فوق العاده ستاد کرونای استان خوزستان در استانداری اظهار داشت: بار مراجعه به بیمارستانها در خوزستان همچنان زیاد هست به طوریکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستانهای استان و چهار هزار نفر هم به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده اند.

وی اضافه کرد با توجه به شیوع بیماری کرونای انگلیسی مردم باید در این خصوص همراهی و همکاری  بیشتری با ما داشته باشند و با ماندن در خانه به قطع این زنجیره کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به همین منظور طرح شهید قاسم سلیمانی با قوت در حال اجراست و  بیماریابی با شدت  بیشتری در استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ هزار و ۲۰۰ تست کرونا در استان انجام شده که تعداد زیادی از آنان مثبت و منجر به بستری تعدادی از این افراد شد.

دکتر ابول نژادیان افزود: ۱۱ برابر تعداد بستریهای انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته استان تست مثب کرونایی داشتیم که همه آنها قرنطینه شدند و امیدوارم مردم با همراهی بیشتر برای کنترل بحران کرونا فرزندانشان را در دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند.

وی در خصوص کمبود کادر پرستاری هم گفت: خوشبختانه با ایجاد ظرفیتهای فراوان و بکارگیری تمامی پتانسیلهای موجود در بخش درمان استان فعلا مشکل خاصی در این زمینه نداریم و کمبودهای لازم را هم با لغو مرخصی پرستاران و کادر درمانی استان برطرف کرده ایم.

وی در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی را بهترین شیوه برای قطع زنجیره ویروس کرونا در استان دانست و گفت: با توجه به قدرت سرایت ویروس انگلیسی کرونا مردم از رفتن به جاهای شلوغ مثل بازار خودداری کنند و در صورت الزام به خارج شدن از منزل از ماسک استفاده کنند.

۱۱ شهرستان استان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز و هشت شهرستان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.