stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 250295
  • 15 اسفند 1399 - 13:11
0

پرکاربردترین ساعت‌های هوشمند ورزشی

ساعت‌های ورزشی را می‌توان نسخه پیشرفته‌ای از ساعت‌های هوشمند دانست که نه تنها مکملی برای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند، بلکه قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای پایش تخصصی‌تر پارامتر‌های فعالیت و سلامتی افراد دارند.

قلم | qalamna.ir :

 

ورود ساعت‌های هوشمند به دنیای فناوری‌های دیجیتال، بیشتر با هدف ایجاد مکملی برای گوشی‌های هوشمند بود تا بتوان به سرعت و بدون نیاز به در دست داشتن مداوم گوشی، بخشی از کار‌ها اعم از پاسخ به تلفن، مشاهده پیام‌ها، چک کردن زمان و آب و هوا را انجام داد.
اندکی بعد این ساعت‌ها ارتقا یافته و با اندازه‌گیری پارامتر‌های مختلفی اعم از ضربان قلب، اکسیژن خون، کیفیت خواب و… به گجتی برای پایش سلامت و فعالیت‌های روزانه افراد بدل شدند.

اما سال‌هاست شرکت‌ها پا را از این حد هم فراتر گذاشته و نوع جدیدی از این ساعت‌های هوشمند را در قالب ساعت‌های تخصصی ورزشی به بازار عرضه کرده‌اند و مرتبا در حال بهبود مدل‌های مختلف محصولات این رده هستند.
 
ساعت‌های ورزشی را می‌توان نسخه پیشرفته‌ای از ساعت‌های هوشمند دانست که نه تنها مکملی برای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند، بلکه قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای پایش تخصصی‌تر پارامتر‌های فعالیت و سلامتی افراد دارند.
 
این ساعت‌ها عموما مجهز به GPS هستند و مقاومت بهتری برای کار در شرایط خاص و سخت، از کوهنوردی‌های طولانی‌مدت تا شنا در استخر را دارند.
 
تمامی داده‌های جمع‌آوری شده توسط ساعت‌های ورزشی، قابلیت انتقال به گوشی‌های هوشمند و استخراج گزارش‌های تحلیلی جامع از سلامت و فعالیت فرد را دارند. برند‌های مشهوری در زمینه ساعت‌های هوشمند فعالیت می‌کنند که هرکدام از محصولاتشان مزایا و معایب مختلفی دارد. در ادامه به بررسی تعدادی از پرکاربردترین ساعت‌های ورزشی برای مصارف گوناگون می‌پردازیم.
 

Garmin Forerunner ۲۴۵ Music
طول عمر باتری در زمان فعال بودن GPS و موزیک (۶ ساعت)، ضد آب تا عمق ۵۰ متری
بلوتوث: دارد،
نمایش ضربان قلب: دارد،
نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی: دارد.ساعت ورزشی Garmin Forerunner ۲۴۵ Music از برند گارمین را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های برای کسانی دانست که دوست دارند یک ساعت ورزشی همه‌فن‌حریف داشته باشند. این ساعت به قابلیت‌های پایش پیشرفته‌ای خصوصا برای دو میدانی مجهز است و علاوه بر داشتن بدنه‌ای مقاوم و خوش ساخت، طول عمر باتری بسیار خوبی نیز دارد.
 
این ساعت گارمین با داشتن نمایشگری بزرگ (۲۴۰ در ۲۴۰ پیکسل)، روشن و تمام رنگی که قابلیت دید خوبی در نور آفتاب دارد، گزینه بسیار مناسبی برای تمامی فعالیت‌های ورزشی خارج از سالن، حتی زیر نور خورشید به حساب می‌آید. ا
 
ین ساعت حتی از اپلیکیشن اسپاتیفای به‌صورت آفلاین هم پشتیبانی می‌کند و افراد می‌توانند حین ورزش بدون نیاز به همراه داشتن گوشی موبایل، به موزیک‌های مورد علاقه خود گوش دهند.با آنکه این ساعت گارمین قیمتی در حدود اپل واچ‌های سری جدید دارد، اما قابلیت‌های تخصصی‌تری برای پایش پارامتر‌های مختلف ارائه داده و طول عمر باتری بهتری دارد به‌طوری که حتی در زمان فعال بودن تمام وقت GPS می‌تواند تا ۶ ساعت دوام آورد و گزینه‌ای بسیار مناسب برای دوندگان حرفه‌ای باشد. قیمت این ساعت چیزی در حدود ۳۰۰ دلار است.
 

Fitbit Sense
طول عمر باتری در حالت GPS فعال: ۱۲ ساعت
ضدآب: تا عمق ۵۰ متری
بلوتوث: دارد
نمایش نوتیفیکیشن گوشی: دارد
نمایش ضربان قلب: داردساعت Fitbit Sense یکی از ساعت‌های خوب و باکیفیت برند Fitbit است که مجهز به قابلیت‌های متعددی برای پایش پارامتر‌های مختلف سلامت و سبک زندگی افراد عرضه شده است. این ساعت مجهز به سنسور ECG و سنجش اکسیژن خون است که به تایید FDA نیز رسیده است. سنسور‌های این ساعت پارامتر‌های الکترودرمال و دمای بدن را نیز اندازه‌گیری می‌کنند.یکی از ویژگی‌های مهم این ساعت Fitbit آن است که می‌تواند هم با اندروید و هم iOS کار کند. این ساعت مجهز به GPS برای پایش فعالیت‌های خارج از منزل است. باتری این ساعت در زمان فعالیت فول تا ۱۲ ساعت و در حالت استفاده به‌صورت یک ساعت هوشمند معمولی تا ۶ روز دوام می‌آورد.
 

fenix ۶
عمر باتری با GPS فعال: ۲۵ ساعت
ضدآب: تا عمق ۱۰۰ متری
بلوتوث: دارد
نمایش نوتیفیکیشن گوشی: دارد
نمایش ضربان قلب: داردساعت Garmin fenix ۶ را به جرات می‌توان یکی از بهترین ساعت‌های ورزشی برای افرادی دانست که مایلند ساعات طولانی در فضا‌های بازی مانند کوه و جنگل و در شرایط سخت فعالیت کنند.
 
این ساعت با داشتن عمر باتری بسیار طولانی و مقاومت قابل توجه بدنه، برای سخت‌ترین فعالیت‌های ورزشی مناسب است و به‌گونه‌ای طراحی شده که هرجا بروید و هرکاری که انجام دهید را پایش و اندازه‌گیری می‌کند، منتها مجهز بودن همه جانبه این ساعت باعث شده قیمت گرانی داشته باشد.
 
قیمت ساعت‌های فنیکس سری ۶ گارمین از ۶۰۰ دلار شروع شده و بسته به مشخصات مختلفی که می‌تواند داشته باشد ممکن است تا حدود ۱۱۵۰ دلار قیمت داشته باشد. برخی از آخرین مدل‌های این ساعت‌ها مجهز به صفحه خورشیدی‌اند که نه تنها قابلیت دید خوبی در نور خورشید دارند، بلکه کمک می‌کند عمر باتری ساعت نیز افزایش پیدا کند. این ساعت در سه سایز صفحه نمایش قابل عرضه است.این ساعت ضدآب گارمین، به سنسور‌های GPS، GLONASS، پایش ضربان قلب، ارتفاع‌سنج، فشارسنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ و دماسنج مجهز است.
 
در نتیجه به لطف مجهز بودن به تمام این سنسورها، این ساعت می‌تواند تمامی پارامتر‌های مختلفی که به فعالیت و سلامت شما مربوط باشد را اندازه‌گیری کند و برای استفاده در ورزش‌های مختلفی از دویدن گرفته تا دوچرخه سواری، شنا، کوهنوردی، اسکی و… کاربرد دارد.
 

Apple Watch Series ۵ & ۶
طول عمر باتری: ۱۸ ساعت
ضدآب: تا عمق ۵۰ متری
بلوتوث: دارد
نمایش نوتیفیکیشن گوشی: دارد
نمایش ضربان قلب: داردگروهی از هواداران سرسخت برند اپل هستند که دوست دارند حتی ساعت ورزشی‌شان نیز از همین برند باشد. در نتیجه احتمالا اپل واچ‌های سری ۵ و ۶ گزینه مناسبی برای این افراد و دیگر کسانی باشد که اولویت آن‌ها داشتن یک ساعت هوشمند است تا یک ساعت ورزشی. سری ۶ با سری ۵ تفاوت چندانی از نظر کارایی ندارد.
 
شاید مهم‌ترین تمایز سری ۶ نسبت به مدل‌های پیشین را بتوان سنسور سنجش اکسیژن خون آن دانست. این ساعت مجهز به نمایشگر‌های همیشه روشنی است که کاربر را قادر می‌کند بتواند حتی حین فعالیت، با نگاهی سریع، کلیاتی از وضعیت پارامتر‌های بدنی و ورزشی خود را ببیند.
 
این ساعت قابلیت پایش طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی را دارا است و مجهز به GPS و سنسور پایش ضربان قلب است.
 
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اپل مزیت اتصال به اکوسیستم اپل است که دسترسی به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های موجود در اپ استور را برای این ساعت فراهم می‌کند، در نتیجه چنانچه برنامه‌های پایش پیش فرض ساعت را دوست نداشته باشید می‌توانید با نصب اپ‌هایی، وضعیت پایش را به‌صورت حرفه‌ای بر روی یک ورزش خاص مانند دوچرخه‌سواری، شنا، دو و… تنظیم کنید. سری‌های جدیدتر اپل واچ ضدآب هستند و قیمت آن از ۴۰۰ دلار شروع می‌شود.
 

Polar Grit X
طول عمر باتری: ۴۰ ساعت تا ۷ روز
ضدآب است
نمایش نوتیفیکیشن گوشی: دارد
نمایش ضربان قلب: دارداگر بخواهیم از میان ساعت‌های ورزشی برند پولار ساعتی انتخاب کنیم که هم کارایی خوبی در پایش طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی داشته باشد و هم عمر باتری آن به گونه‌ای باشد که بتوان به مدت طولانی از آن در فعالیت‌های ورزشی در فضای باز استفاده کرد، این مدل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی به حساب آید.
 
باتری این ساعت می‌تواند در حالت استفاده استاندارد از GPS بین ۴۰ تا ۱۰۰ ساعت دوام آورد. نمایشگر این ساعت لمسی ۲/ ۱ اینچی است. از آنجا که این ساعت تاییدیه MIL-STD-۸۱۰G را دریافت کرده، مقاومت و دوام فیزیکی قابل ملاحظه‌ای در برابر فشار، گرما، خش، ضربه و انواع آسیب‌های فیزیکی دارد و می‌توان آن را برای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی ساده تا سخت به کار برد.
 
این ساعت، قابلیت ارائه پیشنهادات ورزشی مختلف و مد‌های تنفسی را دارد و می‌تواند میزان مصرف کربوهیدرات را پایش کند. سنسور‌های این مدل ساعت پولار امکان بررسی عملکرد کاربر در هنگام بالا رفتن و پایین رفتن از ارتفاعات را فراهم می‌کند و این یکی از تمایز‌های مدل مذکور نسبت به مدل‌های پیشین Vantage V است.ساعت ورزشی Polar Grit X قابلیت تشخیص خودکار فعالیت را ندارد. قابلیت پایش وضعیت خواب این ساعت کیفیتی معمولی دارد و دقت آن چشمگیر نیست. با تمام این‌ها این ساعت را می‌توان برای دوندگان حرفه‌ای و ورزشکاران با حجم فعالیت بالا مناسب دانست.
 

Amazfit T-Rex
طول عمر باتری: ۲۰ روز
ضدآب: تا عمق ۵۰ متری
GPS: دارد
نمایش ضربان قلب: دارد
-LTE: ندارداین ساعت با نمایشگر ۳/ ۱ اینچی AMOLED، طول عمر مناسب باتری یکی از ساعت‌های ورزشی خوب و مقرون به صرفه به حساب می‌آید. ساعت ورزشی Amazfit T-Rex مجهز به GPS و قطب نمای داخلی است و طراحی و ساخت آن به گونه‌ای است که برای استفاده در شرایط سخت بسیار مناسب است.
 
قیمت ۱۴۰ تا ۲۶۰ دلاری این ساعت، در کنار ویژگی‌هایی مانند داشتن GPS، آن را به یکی از گزینه‌های بسیار مقرون به صرفه برای خرید ساعت ورزشی تبدیل کرده است. این ساعت قابلیت کار با هر دو سیستم عامل IOS و اندروید را داراست و با داشتن طیف گسترده‌ای از سنسورها، قابلیت پایش وضعیت‌های مختلف فعالیتی و خواب کاربر را داراست.
 

SUUNTO ۷
عمر باتری با GPS فعال: ۱۲ ساعت
ضدآب: تا عمق ۵۰ متری
بلوتوث: دارد
نمایش ضربان قلب: دارداین ساعت ورزشی با داشتن بیش از ۷۰ مود فعالیتی، قابلیت پایش طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی را داراست. SUUNTO۷ مجهز به سنسور‌های GPS، بارومتر، ارتفاع سنج، قطب نما و حسگر سنجش ضربان قلب است و قابلیت پایش کیفیت خواب و میزان کالری مصرفی را نیز دارد.داشتن سیستم عامل گوگل، این ساعت ورزشی را به اکوسیستم گوگل نزدیک می‌کند. تمامی داده‌های جمع‌آوری شده توسط ساعت را می‌توان به سادگی با اپلیکیشن سونتو یا سرویس‌های ورزشی دیگری مانند استراوا، Endomondo و TrainingPeaks به اشتراک گذاشت.
 
عمر باتری این ساعت در حالت فعالیت فول ۱۲ ساعت است و در صورتی که به مورد ساعت هوشمند تغییر وضعیت داده شود می‌تواند تا ۴۸ ساعت دوام آورد. قابلیت گوش دادن موزیک و دانلود نقشه‌ها، از دیگر امکاناتی است که این ساعت را به گزینه‌ای مناسب برای فعالیت‌های ورزشی در فضای باز تبدیل می‌کند. این ساعت تا عمق ۵۰ متری ضد آب است. منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.