stat counter
  • امروز : سه شنبه, ۲۴ فروردین , ۱۴۰۰
  • برابر با : Monday - 12 April - 2021

تیتر خبرها

اتصال رسمی کارتخوان‌ها به سازمان مالیاتی سالی خشک در انتظار کشاورزان علت کاهش وزن ناگهانی و ناخواسته چیست؟ محرومیت مهاجم حریف فولاد تایید شد پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های تهران علی کریمی گزینه مربیگری تیم لیگ برتری شد اروپا ۸ مقام امنیتی و نظامی ایران را تحریم کرد بیمار کرونایی تا چند روز ناقل است؟ قیمت کفش‌های دزدیده شده دونده ایرانی؟ جان باختن کودک ایذه‌ای در بازی با اسلحه توقف خانگی سپاهان مقابل شاگردان فکری توقف خانگی سپاهان مقابل شاگردان فکری رابطه بهبودی حافظه با پیاده‌روی سالمندان ارزش روز سهام عدالت و دارایکم/جدول کاپیتانِ ۳۸ساله همچنان در قامت یک ستاره اعتقادی به محدودیت ۶۰درصدی پرواز‌ها نداریم سیدجلال:دعا کنید تابتوانیم خوشحال‌تان کنیم هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان بلاتکلیفند راه را باز کنید تا باز خرابکاری کنند! ماده مخدر خطرناک کروکودیل که قابل ترک نیست تابلوی پیکاسو در انتظار فروش ۵۵ میلیون دلاری هرگونه تضعیف مذاکرات هسته‌ای مردود است قیمت واقعی ربع سکه چقدر است؟ آسیب جدی به کتابفروشی‌ها در تعطیلی‌های اخیر حیرت جهانی از عملکرد مسئولان ما! ‏ چگونه ازسوء هاضمه درماه رمضان جلوگیری کنیم اتصال رسمی کارتخوان‌ها به سازمان مالیاتی سالی خشک در انتظار کشاورزان علت کاهش وزن ناگهانی و ناخواسته چیست؟ محرومیت مهاجم حریف فولاد تایید شد پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های تهران علی کریمی گزینه مربیگری تیم لیگ برتری شد اروپا ۸ مقام امنیتی و نظامی ایران را تحریم کرد بیمار کرونایی تا چند روز ناقل است؟ قیمت کفش‌های دزدیده شده دونده ایرانی؟ جان باختن کودک ایذه‌ای در بازی با اسلحه توقف خانگی سپاهان مقابل شاگردان فکری کشف محموله مهمات جنگی در هویزه ماده مخدر خطرناک کروکودیل که قابل ترک نیست گسترش همکاری‌های بنیاد شهید و ناجا در سال ۱۴۰۰ تابلوی پیکاسو در انتظار فروش ۵۵ میلیون دلاری ۴۳۷ کیلو ماده مخدر شیشه در تهران کشف شد هرگونه تضعیف مذاکرات هسته‌ای مردود است قیمت واقعی ربع سکه چقدر است؟ آسیب جدی به کتابفروشی‌ها در تعطیلی‌های اخیر حیرت جهانی از عملکرد مسئولان ما! ‏ چگونه ازسوء هاضمه درماه رمضان جلوگیری کنیم اتصال رسمی کارتخوان‌ها به سازمان مالیاتی سالی خشک در انتظار کشاورزان علت کاهش وزن ناگهانی و ناخواسته چیست؟

  • کد خبر : 250254
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
0

بهترین تمرین‌های ورزشی برای آنها که کلسترول بالا دارند

بهترین تمرین‌های ورزشی برای آنها که کلسترول بالا دارند

مطالعات این نکته را ثابت کرده اند که فعالیت بدنی می تواند کلسترول بد یا همان ال دی ال را به پایین ترین سطح برساند.

قلم | qalamna.ir :

اضافه وزن موجب تمایل بدن به افزایش ال دی ال در خون می شود. این نوع از کلسترول با بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارد. دقیقا این که چه مقدار ورزش برای کاهش کلسترول خون مورد نیاز است، هنوز مورد بحث است. به طور کلی سازمان جهانی بهداشت حداقل ۳۰ دقیقه ورزش را با شدت متوسط به بالا در طول روز توصیه می کند.
در اینجا موثرترین فعالیت های بدنی برای کاهش سطح کلسترول بد و کلسترول تام معرفی شده است:
وزنه برداری: تمرینات قدرتی می‌ تواند سلامت قلب را از چند راه ممکن بهبود بخشد، از جمله با کاهش کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب و کاهش فشارخون. با افزودن تمرینات قلبی عروقی به روال ورزشی خود می ‌توانید از فواید بیشتری بهره‌مند شوید.
یوگا: تنفس پیوسته و منسجم می تواند کمک شایانی به دفع کلسترول خون شما نماید. در این تمرین شما بر روی تنفس خود تمرکز می کنید دم و بازدم. تمرین منظم تنفس موجب افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی و نیز رساندن مواد غذایی به ارگان های بدن خواهد شد.همین امر موجب کاهش تشکیل پلاک در شریان ها شده و سلامت عروقی را بدنبال خواهد داشت.
پیاده روی: انجمن قلب آمریکا اعلام کرده که پیاده روی موثرترین ورزش برای کاهش سطح کلسترول است. ورزشی که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. ورزش های هوازی باعث بهبود استفاده از اکسیژن و تقویت قلب و ریه ها می شوند. از آنجا که این ورزش ها صرف بیشتر انرژی را به همراه دارند، منجر به کاهش کلسترول نیز خواهند شد. پیاده روی سریع خود عاملی برای پیشگیری از تصلب شرائین و لخته شدن خون است.
دویدن: دقیقا مانند پیاده روی، با افزایش ضربان قلب منجر به کاهش سطح کلسترول می شود. اینکه دویدن دو و نیم برابر راه رفتن انرژی مصرف می کند دور از انتظار نیست و واضح است که هرچه انرژی بیشتری استفاده کنید کالری بیشتری خواهید سوزاند. حتی با سوزاندن انرژی یکسان با دویدن وزن بیشتری می توان کم کرد. با دویدن می توان سطح حجم بدن را ثابت نگه داشت.
دوچرخه سواری: تحقیقان نشان داده است که دوچرخه سواری یک ورزش هوازی بی خطر و موثر برای سوزاندن کالری و کاهش کلسترول بد است. کارشناسان توصیه می کنند که از دوچرخه به عنوان یک ابزار برای رفتن به محل کار و انجام امور روزمره استفاده کنید. با این حال اگر این کار برایتان مقدور نیست، می توانید از دوچرخه های ثابت برای سودبردن از منافع آنها استفاده کنید. هدف انجام حداقل ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری برای ۵ روز در هفته است و این میزان را می توانید به ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در بیشتر روزهای هفته افزایش دهید.
شنا: تنها نیم ساعت شنا ۲۴۰ کالری می سوزاند. شنا باعث افزایش میزان کلسترول خوب می شود. به ازای هر یک درصد افزایشHDLدر خون، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی تا سه و نیم درصد کاهش می یابد. مطالعات نشان داده اند ورزش های هوازی مثل شنا، باعث حفظ شکل مناسب آندوتلیوم می شوند. آندوتلیوم، لایه نازکی از سلول هاست که دیواره سرخرگ ها را می پوشاند و با افزایش سن، انعطاف پذیری و کش سانی آن کم می شود.

منبع: everydayhealth

هشتگ: , , , , , ,

اخبار مرتبط

دیدگاه کاربران

دیدگاهها بسته است.

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved