stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 250176
  • 15 اسفند 1399 - 2:11
0

صنعت نمایشگاهی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد

صنعت نمایشگاهی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد
رییس انجمن نمایشگاه های ایران بیان کرد: صنعت نمایشگاهی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد.
قلم | qalamna.ir :

علی یارمحمدیان در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران در مشهد، اظهار کرد: صنفتنمایشگاهی در دنیا همانند دیگر صنایع درآمدزایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مزیت برگزاری نمایشگاه‌ها به جز ایجاد شغل، رونق تولید و اقتصاد است و صنعت نمایشگاهی کمک بزرگی به صنعت گردشگری است.

رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران با تاکید بر جمع شدن صنایع و صنوف مختلف در نمایشگاه‌ها، افزود: این مهم باعث ایجاد خلاقیت و تبادل اطلاعات می‌شود. 

یارمحمدان متذکر شد: تولید و فروش با بازاریابی حاصل می‌شود و اگر می‌خواهیم به این مهم برسیم باید در گام نخست به بازاریابی موفق در آن صنعت توجه کنیم.

وی با انتقاد از نقش کمرنگ مشارکت دولت در بحث صنعت نمایشگاهی، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما مشارکت دولت تنها در سایت‌ها بوده و در حوزه‌های دیگر همکاری ندارند و بالعکس در مواردی دخالت دارند که آسیب‌پذیر بوده و ناراحتی فعالان بخش خصوصی را بدر پی داشته است.

رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: هنوز در بسیاری از استان‌ها نمایشگاه برگزار نمی‌شود و از ظرفیت استان‌های مرزی بهره‌وری نشده و بابت بی‌مهری مسوولان به صنعت نمایشگاهی گلایه‌مند هستیم.

یارمحمدیان با بیان اینکه هنوز درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد افزود: نمایشگاه فروشگاه نیست، بلکه محلی برای طلاقی تولیدکننده و مصرف‌کننده بوده و نباید به این صنعت کلیدی به عنوان یک صنف جزء نگاه شود.

وی ادامه داد: اگر نمایشگاه‌ها به عنوان صنعت معرفی شوند این مجموعه‌ها نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.