stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 250145
  • 14 اسفند 1399 - 16:54
0

قعرنشینان به دیدار هم می روند

قعرنشینان به دیدار هم می روند
اصفهان_ تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در دومین هفته از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر به مصاف ماشین‌سازی تبریز می‌رود.
قلم | qalamna.ir :

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز شنبه ۱۶ اسفندماه با انجام ۸ دیدار هم‌زمان برگزار می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف تیم ماشین‌سازی تبریز خواهد رفت.

لیگ برتر پس از تعطیلی ۱۰ روزه بین دو نیم‌فصل، از هفته گذشته دوباره آغاز شده و تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته دوم دور برگشت باید به مصاف ماشین‌سازی تبریز برود. دیداری سخت و جذاب که نتیجه آن علاوه بر ۲ تیم برگزارکننده، برای نساجی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌تواند شرایط تیم‌های قعر جدول را وارد فاز جدیدی کند.

تقابل ذوب‌آهن و ماشین‌سازی قابلیت تبدیل شدن به یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته هفدهم را دارد. نیاز هر ۲ تیم به ۳ امتیاز بازی در کنار امتیازات نزدیک تیم‌های قعر جدول، تقابل این ۲ تیم را به اوج حساسیت رسانده و تبدیل به دوئلی تمام‌عیار کرده است.

ذوب‌آهن در شرایطی آماده این دیدار حساس می‌شود که نیم‌فصل دوم را با شکست آغاز کرده و هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان تن به شکست داده تا نخستین تجربه حسینی بر روی نیمکت سبزپوشان با باخت همراه باشد و شرایط این تیم همچنان بحرانی باقی بماند. در آن سو، ماشین‌سازی در ۳ هفته اخیر نتایج خوبی به دست آورده و هفته گذشته مقابل شهرخودرو تن به تساوی یک-یک داد تا نیم‌فصل دوم لیگ برتر را خوب آغاز کند. ماشین‌سازی نیز مانند ذوب‌آهن پس از پایان نیم‌فصل نخست به همکاری خود با سعید اخباری خاتمه داده و مهدی پاشازاده به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد تا هر ۲ تیم با مربیان جدیدی به مصاف هم بروند.

سبزپوشان اصفهانی برای بازگشت مجدد به لیگ و حفظ روند موفقیت‌هایشان به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرمی دارند اما این اتفاق چندان هم ساده نیست. ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات زمستانی تاکنون علی دشتی را از دست داده و هنوز نتوانسته بازیکن مناسبی جذب کند تا دست حسینی روی نیمکت خالی باشد. هرچند سبزپوشان اصفهانی طی چند روز گذشته با پیمان رنجبری و رضا محمدآبادی قرارداد بستند و علی خدادادی نیز به ذوب‌آهن بازگشت تا خط حمله این تیم تقویت شود اما هماهنگ شدن این بازیکن با سایر بازیکنان چند هفته‌ای زمان‌بر خواهد بود.

ذوب‌آهن در خط میانی وضعیت خوبی دارد؛ حضور قاسم حدادی‌فر، میلاد جهانی و فرشاد محمدی‌مهر در کنار بازیکنانی مانند حق‌دوست، منظمی و سلطانی‌مهر دست حسینی را برای تغییرات مدنظرش باز گذاشته است. در فاز دفاعی شرایط ذوب‌آهن با حضور گردان در درون دروازه بهبود یافته اما مدافعان این تیم اشتباهات فاحشی مرتکب شده و هنوز تا آمادگی کامل فاصله دارند.

مجتبی حسینی و تیمش مقابل ماشین‌سازی کار سختی پیش رو دارند. سبزپوشان در این هفته باید مقابل تیمی به میدان بروند که چیزی برای از دست دادن ندارد و برای فرار از قعر جدول و رسیدن به ۳ امتیاز بازی با تمام وجود به میدان خواهد آمد. ماشین‌سازی در پنجره نقل و انتقالات زمستانه عبدالرئوف نجاری، حسین‌پور و آریا برزگر را به خدمت گرفته و پیمان بابایی و آفاقی نیز از این تیم جدا شده‌اند.

سفیدپوشان تبریز تیمی جوان هستند و از قدرت دوندگی بالایی بهره می‌برند و بزرگ‌ترین نقطه قوت این تیم نیروی جوانی بازیکنانش و انگیزه بالای آنها است. شاگردان پاشازاده در فاز دفاعی شرایط خوبی نداشته و با پذیرفتن ۲۳ گل، عنوان بدترین خط دفاعی لیگ را دارند؛ در فاز هجومی اما ماشین‌سازی بازیکن موثر چندانی ندارد و دست پاشازاده برای چیدن ترکیب دلخواهش بسته است. آنچه مشخص است نتیجه این دیدار برای هر ۲ تیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند شروع خوبی برای آنها رقم بزند. باید منتظر ماند و دید کدام مربی می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

مصدومان و محرومان:

ماشین‌سازی بازیکن محروم و یا مصدومی نداشته و با ترکیب کامل در این دیدار حاضر است اما در تیم ذوب‌آهن وحید محمدزاده محروم بوده و غایب است.

برترین گلزن:

دارکو بیدوف با ۴ گل برترین گلزن ذوب‌آهن در این فصل است.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

شهاب گردان، علی نبی‌زاده، سیدعبدالله حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، قاسم حدادی‌فر، میلاد جهانی، فرشاد محمدی‌مهر، محمد سلطانی‌مهر، مجتبی حق‌دوست، رضا محمودآبادی و پیمان رنجبر.

سرمربی: سیدمجتبی حسینی

ترکیب احتمالی ماشین‌سازی:

محمدامین رضایی، مهدی رستمی، سیروس صادقیان، محمد ابوترابی، مهدی مومنی، بهمن سالاری، ابوالفضل رزاق‌پور، منصور باقری، سینا عبداللهی، حبیب گردانی و سعید حسینی.

سرمربی: مهدی پاشازاده

برنامه سایر بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

شنبه ۱۶ اسفندماه

صنعت نفت آبادان – پرسپولیس تهران

تراکتور تبریز – نساجی مازندران

سپاهان اصفهان – آلومینیوم اراک

سایپا – نفت مسجدسلیمان

گل‌گهر سیرجان – مس رفسنجان

استقلال تهران – فولاد خوزستان

شهرخودرو مشهد – پیکان تهران

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.