stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 250072
  • 15 اسفند 1399 - 2:11
0
معاون دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس:

مرکز پژوهش های مجلس قلب تپنده مشورتی و اندیشه ای کشور است

مرکز پژوهش های مجلس قلب تپنده مشورتی و اندیشه ای کشور است
قم- معاون علمی اجرایی دفترِ قم مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان ضرورت ایجاد پیوستگی بین حوزه و حاکمیت گفت: مرکز پژوهش های مجلس، قلب تپنده مشورتی واندیشه‌ای کشور است.
قلم | qalamna.ir :

حجت الله ابراهیمیان ظهر پنجشنبه در مراسم «اولین هم اندیشی مهندسان فاضل حوزوی با قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس»، درباره شکل‌گیری مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: از برنامه‌های جدی دکتر زاکانی، ایجاد پیوستگی بین حوزه و حاکمیت بود و ایشان اعتقاد داشتند که حوزه در گام دوم انقلاب باید به سمت حل مشکلات حاکمیتی حرکت کند. خوشبختانه ایشان در مجلس رأی آوردند و چند ماه بعد هم به جایگاه تبلور عملی این تفکر رسیدند و به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس انتخاب شدند.

معاون علمی اجرایی دفتر مرکز پژوهش‌های مجلس در قم افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس، قلب تپنده مشورتی و اندیشه‌ای نظام کشور است. با انتخاب دکتر رفیعی آتانی به عنوان قائم مقام بر اساس شخصیت فکری و علمی و مبنایی ایشان که سال‌ها در حوزه علوم انسانی اسلامی کار کردند، این فضای پیوستگی بین حوزه و حاکمیت تحقق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه چهارم بهمن ماه امسال، مرکز پژوهش‌های مجلس عملاً در قم تأسیس شد، گفت: در تأسیس این مرکز چند اصل حاکم بوده است که اولین آن، «اصل جامعیت در قم» است به این معنا که کل مرکز پژوهش‌های مجلس به قم بیاید و همه ۴۸ گروه مرکز، در قم جمع شوند.

ابراهیمیان دومین اصل را «اصل فراگیری فعالیت‌ها در قم» و به معنای بکارگیری همه ظرفیت‌ها و نهادها و شخصیت‌های حقوقی و حقیقی دانست و افزود: سومین مورد، «اصل مأموریت محوری» است به این معنا که ما در راستای مأموریت ویژه مرکز پژوهش‌های مجلس حرکت می‌کنیم.

معاون علمی اجرایی دفتر مرکز پژوهش‌های مجلس در قم افزود: اصل چهارم، «اصل این همانی» است یعنی در قم، تأسیس جدیدی انجام نداده‌ایم بلکه این مرکز، همان مرکز پژوهش‌هایی است که در سال ۷۴ در تهران کارش را آغاز کرده و طبق اساسنامه، می‌تواند در هر جای کشور ورود پیدا کند مخصوصاً در قم که مادر انقلاب است. پس این مرکز در قم، همان مرکزِ تهران است که فقط مکان جغرافیایی اش جابجا شده است و به جای بهارستان، در قم قرار داده شده و مدیر و قائم مقام آن، همان اشخاص تهران هستند.

وی با تبیین کیفیت امور محتوایی و استخراج ظرفیت‌های قم، گفت: تدبیر تهران بر این بود که ناظر به دفاتر علمی ۸ گانه در مرکز پژوهش‌های مجلس، در قم هم کمیته تخصصی تأسیس کردند. یعنی در قم، کمیته‌هایی با عناوین حقوق، اقتصاد و فرهنگ شکل گرفت و دغدغه ما این بوده است که متخصص‌ترین فرد در هر موضوع به عنوان رئیس کمیته، و یک شخص جوان‌تر و پرتلاش به عنوان دبیر انتخاب شود.

ابراهیمیان عمده کار در قم را، میزهای کارشناسی دانست و گفت: مهم‌ترین دست‌انداز کار ما، متمرکز کردن فعالیت پژوهشیِ عرصه‌های سختی مثل مهندسی، صنعت، معدن و تولید در قم است.

انتهای پیام /

  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.