stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 249989
  • 14 اسفند 1399 - 13:02
1

احضار جمعی از مسؤولان بورس به قوه قضائیه

احضار جمعی از مسؤولان بورس به قوه قضائیه

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ارسال نامه نایب اول رئیس مجلس به رئیس قوه قضائیه، برخی از مدیران سازمان بورس برای پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده درباره علل سقوط شدید ارزش سهام بازار سرمایه در تابستان امسال به دستگاه قضا احضار شدند.

قلم | qalamna.ir :

حسینعلی حاجی دلیگان اظهار کرد: در پی ارسال نامه نایب اول رئیس مجلس به رئیس قوه قضائیه، برخی از مدیران سازمان بورس برای پاسخگویی به سؤالات مطرح‌شده درباره علل سقوط شدید ارزش سهام بازار سرمایه در تابستان امسال به دستگاه قضا احضار شدند.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمعی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی مستند از جزئیات تخلفات و ترک فعل‌های صورت گرفته در بازار سرمایه تهیه کردند؛ دربخشی از گزارش نمایندگان دخالت برخی از مقامات در بورس از عوامل سقوط ارزش سهام خریداری‌شده سهام‌داران خرد بیان‌شده است.
حاجی دلیگانی افزود: در حالی سقوط بیشتر بازار سرمایه، سلب اعتماد، سرخوردگی و نارضایتی عمومی را شاهد هستیم که پس از شروع ریزش بزرگ بازار برخی از مقامات ادعای حمایت عاجل و مستمر از بازار سرمایه و پایان ریزش را مطرح کرده بودند.
نماینده شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که حبابی شدن شاخص‌های کل و اوج امیدواری در حال به وجود آمد که شرکت‌های شاخص ساز قیمت‌های سهام خود را مرداد امسال غیرواقعی بالا بردند و در اقدامی هماهنگ با خروج گسترده نقدینگی از بازار، دارایی قریب به‌ اتفاق جمعیت چند ده‌میلیونی خرده سهامداران حاضر در بازار سرمایه را تباه کردند.
وی با اشاره به مستندات گروه کارشناسی حقوقی – اقتصادی و گزارش مراجع رسمی تصریح کرد: پس از شروع ریزش بزرگ بازار برخی از مقامات دولتی نظیر رییس دفتر رئیس‌جمهور، برخی از اعضای شورای عالی و هیأت‌مدیره بورس، وزیر اقتصاد در رسانه ملی و رسانه‌های گروهی با طرح ادعای حمایت عاجل و مستمر از بازار سرمایه و پایان ریزش، سرخوردگی و نارضایتی عمومی را رقم زدند.
دبیر هیأت‌رئیسه مجلس از قول رئیس مجلس شورای اسلامی برای تقویت و ساماندهی بازار بهابازار خبر داد و ابراز امیدواری کرد که شرایط کنونی تغییر خواهد کرد و بازار سرمایه به جایگاه گذشته باز خواهد گشت.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.