stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 249929
  • 14 اسفند 1399 - 5:56
0

لایحه «آپارتمان‌ها» با حضور نمایندگان سازمان‌های حرفه‌ای بررسی شد

لایحه «آپارتمان‌ها» با حضور نمایندگان سازمان‌های حرفه‌ای بررسی شد
قلم | qalamna.ir :

روز چهارشنبه از معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، در این نشست، ممنوعیت استفاده غیر مسکونی از آپارتمان‌های با کاربری مسکونی موضوع «لایحه نحوه اداره و بهره‌برداری از آپارتمان‌ها» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
لعیا جنیدی به ضرورت به‌کارگیری دقت در فرایند تصویب این لایحه اشاره کرد و افزود: موضوع این لایحه دارای آثار اجتماعی، اقتصادی و حقوقی متعددی است که لازم است در ایجاد نظم و نظام حقوقی مربوط به آپارتمان‌ها و نیز نوع تأثیر آن بر حرفه‌ها توجه کرد.
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت:‌ در فرایند سیاست‌گذاری حقوقی، توجه به دیدگاه‌ها و نقطه نظرات تخصصی و ابعاد و آثار اجتماعی، اقتصادی و حقوقی موضوع از بایسته‌های آن به شمار می‌آید.
وی به مجموعه اقدام‌های این معاونت از ابتدای طرح لایحه یاد شده در زمینه برخی از مواد پیشنهادی آن خصوصاً درخصوص آثار ممنوعیت بهره‌برداری از آپارتمان‌های دارای کاربری مسکونی برای شماری از حرفه‌ها مانند رسانه‌ها و مطبوعات، وکالت، پزشکی، سردفتری، دفاتر مهندسی و مانند آن‌ها و نیز مشکلات ناشی از پیش‌بینی شخصیت حقوقی مستقل برای ساختمان‌ها پرداخت.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور بر ضروری بودن تهیه و تدوین مجموعه ملاحظات و ابعاد ابهامات مربوط به لایحه مزبور و ارائه پیشنهادهای راهگشا در این زمینه از سوی همه سازمان‌های حرفه‌ای و تلاش همه بخش‌ها برای رفع چالش‌های آن تأکید ورزید تا از این رهگذر موجبات حمایت بیشتر از جوانان این حرفه‌ها فراهم آید.
در این جلسه هر یک از اعضا نقطه نظرات و چالش‌های مربوط به مجموعه حرفه خود در پرتو این لایحه را مطرح کردند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.