stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 249882
  • 14 اسفند 1399 - 0:38
2

۱۰ هزار میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز تامین شد

۱۰ هزار میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز تامین شد
خوزستان - استاندار خوزستان با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح ساختار شبکه فاضلاب اهواز تامین شده است گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) پیمانکار پروژه فاضلاب اهواز است و امید است هر چه سریعتر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود
قلم | qalamna.ir :

قاسم سلیمانی دشتکی چهارشنبه در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به پیگیری و دیدار اخیر خود با وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و نفت همچنین وزیر کشور ، رییس سازمان برنامه و بودجه ، دبیر هیات دولت و مسئول صندوق توسعه ملی برای حل مشکل فاضلاب اهواز افزود: نتیجه این دیدارها رضایت بخش بوده است.

وی با بیان اینکه رییس صندوق توسعه ملی دستور پرداخت باقی مانده اعتبار فاضلاب اهواز را صادر کرد گفت: حدود ۵۰ میلیون یورو برای بهبود و اصلاح ساختار فاضلاب اهواز مصوب شده بود  که۱۳ میلیون یورو آن پرداخت شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: هفته قبل هفت میلیون یورو معادل یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال به بانک مرکزی ابلاغ شد و روز گذشته نیز پرداخت ۳۰ میلیون یورو باقی مانده معادل هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح فاضلاب اهواز تایید نهایی شد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر نفت برای تامین اعتبار اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای مختلف استان، تکمیل پروژه های آب شرب در مناطق مختلف، جمع آوری آبهای سطحی در شهرها و جمع آوری آب های سیل گیر گفت: در این دیدار مقرر شد طرحی آماده شود تا از ۲ منبع بتوان حدود ۲ میلیارد دلار کمک بلاعوض برای اجرای چهار طرح مذکور تامین کرد.

سلیمان دشتکی گفت: طرح مذکور باید ظرف مدت ۲ هفته ارائه شود تا اعتبار مورد نیاز این طرح ها از صندوق توسعه ملی و یا ۲ درصد درآمدهای نفتی با ارایه لایحه مستقل به مجلس تامین شود.

استاندار خوزستان همچنین به دیدار اخیر خود با رییس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: در این دیدار موضوع تفاهم نامه استاندار قبلی در جریان سفر معاون اول ریاست جمهوری به خوزستان برای هشت پروژه فاضلاب از ماده ۵۶ بررسی شد و مقرر گردید ظرف یک ماه آینده مجوز آن به بانک ها داده شود تا پیمانکار مجوز دریافت تسهیلات مذکور را داشته باشد.

ثبت روزانه ۲ هزار تست مثبت کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به وضعیت حساس کرونا در استان بیان کرد: به طور متوسط روزانه ۲ هزار تست مثبت کرونا در خوزستان ثبت می شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی ۲ هفته ای خوزستان فعلا منتفی شده است اظهار داشت: باید کنترل ها بسیار قوی تر شود و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ورودی و خروجی های استان بسته خواهند شد.

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش تست گیری در استان گفت: روزانه ۱۵ هزار تست کرونا در خوزستان انجام می شود و این افزایش آمار تست گیری در رد یابی سریعتر بیماران بسیار تاثیر گذار است و کمک می کند تا فرد مبتلا زودتر شناسایی شود و تحت مراقبت قرار گیرد.

وی گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار خطرناک وکشنده است از مردم تقاضا دارم تا در جشن و تجمع همچنین مناطق پر جمعیت حاضر نشوند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا خوزستان از شرایط بحرانی کرونا خارج شود.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۱ شهرستان خوزستان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و بیمارستان های اهواز مملو از بیماران کرونایی هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.