stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 249751
  • 13 اسفند 1399 - 17:55
1

رییس دیوان عالی کشور: توجه قضات به گسترش عدالت اجتماعی امری حیاتی است

رییس دیوان عالی کشور: توجه قضات به گسترش عدالت اجتماعی امری حیاتی است
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم روز چهارشنبه در نشست با قضات عالی رتبه استان مرکزی افزود: گسترش عدالت اجتماعی از سوی دستگاه قضایی مردم را نسبت به آینده نظام امیدوار می‌کند و باعث می‌شود آحاد جامعه برای حفظ و صیانت از نظام تلاش کنند. 
وی ادامه داد: قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید برای ایجاد رضایتمندی عمومی در جامعه در صدور آرا، دستورات و قرارها عدالت را سرلوحه امور خود قرار دهند. 
رئیس دیوان عالی کشور اظهار داشت: ارتباط کارکنان عالی رتبه دستگاه قضایی با مردم و شنیدن حرف آنها نقش موثری در افزایش رضایتمندی و صیانت از نطام اسلامی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. 
حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم بیان کرد: ارتباط رده‌های اداری دستگاه قضایی باید با مردم باید تقویت شود. 
رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: تسریع در امور و رسیدگی به پرونده‌ها نقش مهمی در سلامت دستگاه قضایی دارد و راه را برای واسطه گری و بروز هرگونه فساد می‌بندد.
وی افزود: اهمیت به وقت مردم، پرهیز از واگذاری امور به یکدیگر و جلوگیری از تخریب شخصیت‌ها حتی هنگام بازجویی از دیگر مسائلی است که قضات برای ایجاد انگیزه در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی باید مورد توجه قرار دهند. 
حجت‌الاسلام مرتصوی مقدم ادامه داد: خداوند متعال به قضات و کارکنان دستگاه قضایی علاوه بر نعمت سلامتی، قدرت اعطا نموده و در صورتی که این قدرت در راستای جلب رضایت خداوند باشد عبادت است و اگر خدای ناکرده در جهت فرصت‌طلبی و جاه طلبی به‌ کار گرفته شود، معصیت است.
حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهید زهره‌وند از شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های سفر یک روز رئیس دیوان عالی کشور به اراک مرکز استان مرکزی است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.