stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 249685
  • 13 اسفند 1399 - 16:04
0
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

آب یکی از مهمترین عوامل زیرساختهای زندگی است

آب یکی از مهمترین عوامل زیرساختهای زندگی است
مرکزی_ مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آب یکی از مهمترین عوامل زیرساختهای زندگی اجتماعی است.
قلم | qalamna.ir :

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ اسفند ماه روز ملی آب ابراز کرد: در تقویم ایران باستان، علاوه بر عید نوروز، نوروز دیگری نیز وجود دارد که نام آن، نوروز آب و رودخانه است. همین موضوع باعث شد تا سازمان های مربوطه در کشور این روز ملی ثبت شده در تقویم باستانی را به عنوان روز ملی آب در ایران شناخته و معرفی کنند.

زهرا طراوتی فکور افزود: نقش اساسی آب در بیولوژیک موجودات زنده و اهمیت آن به عنوان یک منبع انرژی ، تغذیه و تداوم حیات جانداران و همچنین یکی از مهم ترین عوامل زیر ساخت های زندگی اجتماعی و توسعه و پیشرفت جوامع باعث شده تا جامعه جهانی برای معطوف نمودن توجه همگان به موضوع آب و افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف آن در بخش‌های شرب، صنایع و کشاورزی یک روز را به نام روز جهانی آب نامگذاری نمایند که بنا به ابتکار سازمان ملل ۲۲ مارس برابر با دوم فروردین در تقویم خورشیدی هر سال به نام روز جهانی آب نامگذاری شده و در ایران نیز ۱۳ اسفند ماه که براساس متون موجود موسوم به «نوروز آب ‌ها» بوده و نزدیکی آن با روز جهانی آب به نام ” روز ملی آب” نامگذاری شده است.

وی ایجاد یک تریبون و فضا برای کلیه دست‌اندرکاران برای ارایه نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه مدیریت آب در فضایی صمیمانه و مستقل جهت تقویت همکاری و مشارکت همگان در رهایی از بحران آب را از جمله اهداف برپایی روز ملی آب عنوان نمود و افزود:لازم است با بهره گیری از تجربیات موفق جهانی و هم افزایی فعالیت های روزجهانی و روز ملی آب و با رعایت اهداف و منافع ملی با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، روز ملی آب در ایران را به یک رویداد اثرگذار در سطح ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی تبدیل نماییم.

طراوتی فکور در پایان ببان کرد: تاریخ سرزمین ایران از هزاران سال تاکنون آکنده از تلاش جمعی، نوآورانه، خلاق و ابداعات بدیع از جنبه‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای مدیریت آب بوده است و از این طریق، گنجینه بسیار ارزشمند و ماندگاری از فرهنگ ابزاری و نمادین از نسل‌های گذشته، نه تنها برای ایران بلکه کل تمدن جهانی به ودیعه گذاشته شده است.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.