stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 249598
  • 13 اسفند 1399 - 13:54
6

نظرخواهی از نماینده رهبری گره گشای سردرگمی شورای شهر اهواز

نظرخواهی از نماینده رهبری گره گشای سردرگمی شورای شهر اهواز
خوزستان - نظرخواهی از نماینده ولی فقیه هم می‌تواند چراغ راه اعضای شورا باشد هم شائبه استیضاح به بهانه لجبازی را از بین می‌برد.
قلم | qalamna.ir :

شورای شهر اهواز امروز برای استفاده از حق قانونی خود به‌دنبال استیضاح شهردار است، حقی که چند هفته پیش در صحن شورا به رای گذاشته شد و رای نیاورد.

حالا دوباره موضوع رفتن یا نرفتن شاعری ۵ ماه مانده به پایان دوره و دوماه تا انتخابات به صدر اخبار آمده است. برخی به دلیل منافع سیاسی مسئله را سیاه یا سفید می‌بینند و این نگاه به شهر اهواز آسیب می‌زند.

 مسئله استیضاح شهردار در ماه‌های منتهی به دوره کاری‌اش، شبیه اقدام مجلس برای استیضاح رئیس جمهور بود؛ مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن مصالح نظام اسلامی تاکید کردند:« سال آخر دولتها معمولاً سال حساسی است و باید مراقبت شود که پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود و بر همین اساس اعتقاد راسخ دارم که دولت ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه صورت وضعیت، به دولت بعدی تحویل دهند.»

مطالعه سیره سیاسی امامین انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این بزرگان در تصمیم های سیاسی خود، همواره مصالح کلان امت اسلامی را در نظر گرفته اند. مصلحت در معنای اصیل خود، یعنی در نظر گرفتن پیچیدگی های امر سیاست، اولویت بندی امور و محاسبه منافع کلان و بلند مدت امت اسلامی. 

حال این مسئله را باید در بعد محلی خود بسنجیم و بپرسیم آیا شورای شهر برای انجام استیضاح از نماینده ولی فقیه در خوزستان نظرخواهی کرده است؟

هرچند نماینده ولی فقیه از نظر قانونی نمی‌تواند در تصمیم شورای شهر دخالت کند اما قطعا نظر وی درباره استیضاح با رعایت مصالح عامه است و می‌تواند راهگشا باشد.

نظرخواهی از نماینده ولی فقیه هم می‌تواند چراغ راه اعضای شورا باشد هم شائبه استیضاح به بهانه لجبازی را از بین می‌برد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.