stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 249548
  • 13 اسفند 1399 - 12:38
3

زاخارووا: هدف از تحریم‌های ضد روسی جدید منحرف ساختن توجه از مشکلات خودشان است

زاخارووا: هدف از تحریم‌های ضد روسی جدید منحرف ساختن توجه از مشکلات خودشان است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت، تحریم‌های جدیدی که آمریکا علیه مقامهای روسیه از بابت مسموم کردن ادعایی آلکسی ناوالنی اعمال کردند یک حمله خصمانه ضد روسیه است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان داشت، کشورش این تحریمها را به شکل متقابل تلافی خواهد کرد. این تحول بعد از آن مطرح می‌شود که آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌هایی فردی علیه مقامهای ارشد روسیه از بابت ادعای مسموم ساختن آلکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه که به زندان افتاده، کرد.
این دیپلمات روس تصریح کرد که تحریمهای جدید هدف از طراحی‌شان منحرف ساختن توجه مردم آمریکا و اتحادیه اروپا از مسائل داخلی است.
زاخارووا خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این کمپین منحرف ساختن توجه مردم خودشان (در آمریکا و اتحادیه اروپا) از مسائل خودشان چه در ارتباط با مسائل مربوط به تسلیحات شیمیایی و چه مسائلی داخلی عمده است.
زاخارووا متذکر شد که چنین تدابیری ممکن است هر چه بیشتر به روابط بین روسیه و آمریکا لطمه بزنند.
او در یک مصاحبه خاطرنشان کرد: ما بر مبنای اصل اقدام متقابل پاسخ خواهیم داد اما نه لزوما به صورت متقارن.
روز پنجشنبه آمریکا و اتحادیه اروپا اقدام به اعمال تحریمهایی علیه چند مقام و موجودیت دولتی روسیه به بهانه زندانی ساختن و مسموم کردن آلکسی ناوالنی کردند. همچنین اتحادیه اروپا نیز اقدام به قرار دادن نام چند موجودیت و مقام روسی در فهرست سیاه تحریمهایش کرد.
انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.