stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 249195
  • 12 اسفند 1399 - 20:57
1
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان

سد«کمندان»۲۵۰میلیارد اعتبار نیاز دارد/آبگیری از«تاج امیر»در ۱۴۰۰

سد«کمندان»۲۵۰میلیارد اعتبار نیاز دارد/آبگیری از«تاج امیر»در ۱۴۰۰
لرستان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه برای تکمیل سد «کمندان» ۲۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است گفت: همچنین در صورت تامین اعتبار سد «تاج امیر» در سال آینده آبگیری می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

داریوش حسن نژاد امروز سه شنبهن اظهار داشت: سد «کمندان» در سال ۸۳ آغاز شده و هم اکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تکمیل سد «کمندان» نیازمند ۲۵۰ میلیارد اعتبار

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است افزود: برای تکمیل کارهای باقیمانده سد و جابجایی روستای «کمندان» حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تأمین اعتبار، سد تا پایان خرداد ماه سال آینده به آبگیری می‌رسد و تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان مشکل اساسی سد «کمندان» را تملک و جابجایی روستای «کمندان» دانست و افزود: برای حل این مشکل همکاری همه ارگان‌های ذی ربط از جمله فرمانداری، محیط زیست، آب و فاضلاب و شرکت توزیع برق ضروری است.

افتتاح «تاج امیر» در سال آینده در صورت تأمین اعتبار

حسن نژاد در خصوص سد «تاج امیر» هم بیان داشت: این سد از سال ۹۰ آغاز شده ولی به دلیل کمبود اعتبار تا سال ۹۵ متوقف شد که با همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا عملیات اجرایی سد با سرعت خوبی شروع شد و تا سال ۹۷ ادامه یافت ولی به دلیل مشکلات شدید مالی متوقف شد.

وی گفت: از مهر ماه سال ۹۹ و با مساعدت استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استانداری و فرماندهی قرارگاه عملیات اجرایی مجدداً آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه این سد هم اکنون حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین منابع مالی، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان سال آتی به آبگیری می‌رسد.

پیگیری برای سد «آبسرده» از طریق ماده ۵۶

حسن نژاد در ادامه از روند اجرای سد «آبسرده» خبر داد و افزود: سد «آبسرده» حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، تأمین اعتبار این سد از طریق ساز و کار ماده ۵۶ در حال انجام است که در صورت تأمین اعتبار طی یک دوره ۳ ساله کل سد و تأسیسات وابسته، اجرا و به بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر

  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.