stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 24891
  • 28 دی 1394 - 10:42
1

گام آلمان برای گشایش فصل جدید در روابط تجاری با ایران

صنعت آلمان در پی برداشته شدن تحریمهای بین المللی، پیش‌بینی می‌کند صادراتش به ایران افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

تحریمهای اقتصادی علیه تهران شنبه هفته جاری با اجرای توافق هسته‌ای برداشته شدند و زمینه را برای حضور مجدد شرکت‌های اروپایی در بازار ایرانی فراهم کردند.

در همین راستا رویترز به نقل از زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان گزارش داد وی تلاش خواهد کرد در سفری که اوایل ماه مه به تهران خواهد داشت، برای تقویت روابط تجاری میان دو کشور تلاش کند.

راینهولد فستگه، مدیر گروه بازرگانی مهندسی “وی دی ام ای” آلمان با بیان اینکه این رویداد سریعتر از آنچه پیش بینی می‌شد، رخ داد اظهار کرد: اکنون که دیپلمات‌ها کارشان را به اتمام رسانده‌اند نوبت شرکتها و بانکهاست تا از فرصت جدید بهره مند شوند.

آلمان به مدت چند دهه بزرگترین شریک تجاری ایران بود، اما با وضع تحریمهای هسته ای از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، رقیبان چینی، کره ای و خاورمیانه ای سهم آلمان و سایر کشورهای غربی در صادرات به ایران را تصاحب کردند.

اتاقهای بازرگانی و صنعت آلمان (دی آی اچ کی) پیش بینی می‌کند صادرات آلمان به ایران در میان مدت دو برابر شده و به پنج میلیارد یورو (۵٫۵ میلیارد دلار) افزایش پیدا کند و در بلندمدت به دو برابر این رقم برسد.

افزایش صادرات به ایران ضعیف شدن تقاضای چین، روسیه و سایر بازارهای نوظهور برای کالاهای آلمانی را جبران خواهد کرد.

به گفته ولکر تریر، “مدیر دی آی اچ کی”، شرکتهای آلمانی سهم بازار مهمی را در ایران از دست داده اند از این رو باید هر چه سریعتر روابط اقتصادی آلمان و ایران احیا شود.

بر اساس گزارش رویترز، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان ژوییه سال گذشته به تهران سفر کرد که نخستین دیدار یک مقام بلندپایه دولت آلمان از ایران در ۱۳ سال گذشته بود. این وزیر آلمانی اوایل ماه مه برای ریاست مشترک یک کنفرانس اقتصادی با همتای ایرانی خود علی طیب نیا مجددا به تهران سفر خواهد کرد.

گابریل در بیانیه ای که در پی اجرای توافق هسته ای صادر شد، اظهار کرد: احیای روابط تجاری اندکی زمان خواهد برد اما برداشته شدن تحریمها زمینه را برای این کار فراهم کرده است و به ما فرصت می‌دهد فصل جدیدی را در روابط تجاری ایران و آلمان بگشاییم.

پیش بینی می‌شود شرکتهای سازنده ماشین آلات، خودروسازی، داروی و انرژی تجدیدپذیر بیشترین نفع را از گشایش بازار ایران ببرند.

گروه تجاری مهندسی “وی دی ام کی” قصد دارد در نیمه نخست امسال برای کمک به شرکتهای ماشین آلات برای فروش محصولاتشان در ایران، دفتر در تهران دایر کند.

تهران تصمیم برای خرید ۱۱۴ فروند هواپیمای مسافربری از تولیدکننده فرانسوی-آلمانی ایرباس را اعلام کرده که قراردادی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود.

زیمنس هم هفته گذشته قراردادهایی را برای کار در زیرساخت راه آهن ایران امضا کرد در حالیکه دایملر از برنامه اش برای بازگشت به ایران خبر داده است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.