stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 24881
  • 28 دی 1394 - 10:31
3

مرعشی: اصلاح‌طلبان خیلی جدی در انتخابات حضور خواهند داشت و صحنه را ترک نمی‌کنند

مرعشی:  اصلاح‌طلبان خیلی جدی در انتخابات حضور خواهند داشت و صحنه را ترک نمی‌کنند

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: رییس جمهور به موضوع رد صلاحیت‌ها ورود کند/ این درست نیست که برای اصلاح‌طلبان تنها این حوزه آن هم برای رقابت مهیا نشود/ اصلاح‌طلبان خیلی جدی در انتخابات حضور خواهند داشت و صحنه را ترک نمی‌کنند و تاثیرگذاری حداکثری خود را در انتخابات مجلس خواهند داشت و شکل تاثیرگذاری و ادامه فعالیت اصلاح‌طلبان به زودی اعلام خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

قلم، حسین مرعشی با اشاره به موضوع رد صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم، از رییس جمهور به عنوان مجری و پاسدار قانون اساسی درخواست کرد که به این مسئله توجه کند و به این ظلم فاحش که در حق اصلاح‌طلبان رخ داده است، اعتراض کند.

عضو ارشد حزب کارگزاران با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان نیمی از فضای سیاسی کشور را در اختیار دارند، گفت: این درست نیست که برای اصلاح‌طلبان تنها این حوزه آن هم برای رقابت مهیا نشود.

حسین مرعشی افزود: اصلاح‌طلبان خیلی جدی در انتخابات حضور خواهند داشت و صحنه را ترک نمی‌کنند و تاثیرگذاری حداکثری خود را در انتخابات مجلس خواهند داشت و شکل تاثیرگذاری و ادامه فعالیت اصلاح‌طلبان به زودی اعلام خواهد شد.

او گفت: ما به دنبال دفاع از خود نیستیم، بلکه دنبال دفاع از نظام جمهوری اسلامی هستیم و اگر نظام این تشخیص را داشته باشد که سهم نیمی از جامعه از انتخابات مجلس فقط رقابت در ۳۰ حوزه انتخابیه است ما به این تمکین می‌کنیم، اما معتقدیم و قبول نداریم که نظام به این جمع‌بندی رسیده باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در چهارمحال بختیاری، بوشهر، کرمان و چند استان بزرگ دیگر هیچ نامزد اصلاح‌طلبی تایید صلاحیت نشده است.

او با اشاره به اینکه همه نیروهای نزدیک به دولت نیز رد صلاحیت شده‌اند، گفت: معمولا با ماده ۲۸ دوستان ما را رد صلاحیت می‌کنند.

مرعشی تاکید کرد: دوستان اصلاح‌طلب تمام حسن‌نیت خود را برای با شکوه برگزار شدن انتخابات نشان دادند، از جمله جمعی زیادی از افرادی که صلاحیت لازم برای انتخابات مجلس داشتند، اما حساسیت سیاسی روی آن‌ها بود ثبت‌نام نکردند و جمع زیادی از نیروهای بدنه جوان، تحصیلکرده و با انگیزهٔ اصلاح‌طلب که حساسیتی روی آنها نبود وارد عرصه انتخابات شدند و به یک وحدت تاریخی در انتخابات رسیدند اما وسیع‌ترین رد صلاحیت تاریخ انقلاب مانع کار اصلاح‌طلبان شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امیدوارم شورای نگهبان و نهادهای بالا‌تر این اجحاف بزرگ را تحمل نکنند، افزود: این انتخابات برای دولت روحانی یک محک و آزمایش خواهد بود و هیچ دولتی بعد از انقلاب نبوده است که تا این اندازه نیروهای نزدیک به آن برای انتخابات مجلس رد صلاحیت شوند.

او تاکید کرد: ما هیچ‌وقت این حد رد صلاحیت را پیش‌بینی نمی‌کردیم و در این زمینه هیچ رایزنی جدی با شورای نگهبان نداشتیم.

مرعشی گفت: معتقدم قدرت برای نمایندگان فعلی مجلس شیرین است و کسانی که ۱۲ سال است مجلس را در اختیار دارند دوست ندارندصندلی خود را و قدرت خود را از دست بدهند. / ایلنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.