stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 248567
  • 11 اسفند 1399 - 10:13
2

تجمع در نیویورک علیه تنفر از آسیایی‌ها

تجمع در نیویورک علیه تنفر از آسیایی‌ها

بیش از ۳۰۰ نفر به همراه برخی مقامات ارشد منتخب و رهبران جامعه نیویورک در تجمعی علیه افزایش خشونت بر ضد آسیایی‌ها در شهر و سراسر آمریکا، شرکت کردند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، تجمع خیزش ضد نفرت از آسیایی‌ها، که توسط فدراسیون آمریکایی آسیایی (AAF) سازمان‌دهی شده بود، در میدان “فولی” واقع در مرکز منهتن برگزار شد که دو بلوک تا منزل مرد ۳۶ ساله آسیایی که پنج‌شنبه شب چاقو خورد، فاصله دارد.

در میان سخنرانان یکی از قربانیان اخیر هم حضور داشت؛ “نوئل کویینتانا”، فیلیپینی- آمریکایی ۶۱ ساله که صورتش اوایل این ماه در مترو زخمی شده بود. وی اظهار کرد: من درخواست کمک کردم، اما هیچ‌کس برای کمک نیامد. اگر از این حادثه فیلم می‌گرفتند، مرتکب آن به راحتی شناسایی می‌شد. وی از مردم خواست ایمن و هوشیار باشند و حوادث را ثبت و گزارش کنند. وی در حالی از سن پایین آمد که جمعیت نامش را فریاد می‌کشید.

“گریس منگ”، نماینده دموکراتیک کنگره که نمایندگی منطقه ۶ نیویورک را به عهده دارد و سپتامبر گذشته در مجلس نمایندگان قطعنامه‌ای برای محکومیت نفرت علیه آسیایی-آمریکایی‌ها نوشت، گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که با نژادپرستی بیشتر، به جنگ نژادپرستی نمی‌رویم و با همبستگی با آن مبارزه می‌کنیم. باید مطمئن شویم که هرگز، هرگز گروهی را در برابر گروه دیگر قرار نمی‌دهیم، بلکه همه بر ضد نژادپرستی هستیم. ما هم آمریکایی هستیم.

“چاک شومر”، رهبر اکثریت سنا نیز به شدت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق که استفاده او از عباراتی نظیر “ویروس چینی” و “آنفلوانزای کونگ” به جای ویروس کرونا به احساسات ضدآسیایی دامن زده، انتقاد کرد و گفت: تعصب علیه هر یک از ما، تعصب علیه همه ماست.

“بیل دی بلازیو”، شهردار نیویورک نیز وعده داد “هرکس که مرتکب عملی نفرت‌آمیز علیه جامعه آسیایی-آمریکایی شود، شناسایی شده، دستگیر و مجازات می‌شود.”

طبق داده‌های گردآوری شده توسط AAF، Stop AAPI Hate، NYPD و کمیسیون NYC در حقوق بشر، در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰۰ آسیایی در نیویورک اهداف حوادث سوگیرانه یا جرایم نفرت بوده‌اند که حملات کلامی تا فیزیکی و حتی حمله با اسید را شامل می‌شود. جامعه آسیایی–آمریکایی از آغاز همه‌گیری با افزایش قابل توجه بیکاری مواجه بوده است. در سراسر آمریکا، دست‌کم نیمی از آسیایی-آمریکایی‌ها همچنان موارد نژادپرستی مستقیم را تجربه می‌کنند که تقریباً ۱ از هر ۵ مورد آن‌ها، حملات فیزیکی است.

دولت‌ها برای همبستگی با جامعه آسیایی-آمریکایی تلاش کرده و قطعنامه‌هایی را در دولت و سطوح فدرال تصویب کرده‌اند. اما این‌ها و فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه که نفرت ضدآسیایی را محکوم می‌کند، عموماً نمادین هستند و به گفته فعالان، اقدامات واقعی بیشتری نیاز است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.