stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 248373
  • 10 اسفند 1399 - 16:52
0

شکارچی سابقه‌دار در تربت‌جام دستگیر شد

شکارچی سابقه‌دار در تربت‌جام دستگیر شد
خراسان رضوی- رئیس محیط زیست تربت جام از دستگیری پنج شکارچی متخلف خبر داد و گفت: یک نفر از افراد دستگیر شده داری سوابق و تخلفات متعدد در زمینه شکار غیر قانونی است.
قلم | qalamna.ir :

جواد دامن، رئیس محیط زیست تربت جام از دستگیری متخلف سابقه دار شکار و صید دراین شهرستان خبر داد و بیان کرد: محیط زیست شهرستان تربت جام در حین گشت زنی از حوزه استحفاظی محیط زیست پنج نفر از متخلفین شکار و صید را دستگیر که در بازرسی از آنان اجزا یک رأس میش وحشی، از گونه‌های تحت حمایت کشف و ضبط شد که یکی از متخلفان دستگیر شده دارای سوابق متعدد تخلف شکار و صید و حمل سلاح غیر مجاز است.

وی اظهار کرد: حسب گزارشات مردمی مبنی بر حضور یک گروه از متخلفین شکار و صید در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع کلیلاق، مأمورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست تربت جام به محل اعزام که پس از رد زنی و کمین، موفق شدند با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی مالکی، پنج نفر از متخلفین شکار و صید را دستگیر که در بازرسی از آنان اجزا یک رأس میش وحشی، از گونه‌های تحت حمایت، را کشف و ضبط کنند.

دامن خاطرنشان کرد: حسب تبصره مصوبه شماره ۴۲۲ شورای عالی محیط زیست، بهای یک رأس میش وحشی از حیث مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده است که در صورت محکومیت متخلفان در مرجع قضائی، علاوه بر مجازات‌های کیفری ملزم به پرداخت آن خواهند بود.

رئیس محیط زیست تربت جام گفت: منطقه شکار و تیراندازی ممنوع کلیلاق با وسعت ۴۲۰۰۰ هکتار درمحدوده تقسیمات سیاسی چهار شهرستان فریمان، تربت جام، زاوه و باخرز قرار دارد و یکی از بهترین مناطق شکار و تیراندازی ممنوع تحت مدیریت محیط زیست در استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

هشتگ: , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.