stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 248337
  • 10 اسفند 1399 - 15:56
1
شیشه فروش خبر داد؛

اختصاص بیش از ۳۶ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی به زلزله زدگان سمیرم

اختصاص بیش از ۳۶ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی به زلزله زدگان سمیرم
اصفهان_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس مصوبه سوم اسفند هیئت وزیران برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده از زلزله در منطقه پادنا و پادنای علیا شهرستان سمیرم؛ 36 میلیارد و 550 میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافت.
قلم | qalamna.ir :

به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش در سفر به شهرستان سمیرم  اظهار داشت: براساس مصوبه سوم اسفند هیئت وزیران برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده از زلزله در منطقه پادنا و پادنای علیا شهرستان سمیرم؛ ۳۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض و ۵ میلیارد تومان نیز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی منطقه اختصاص یافت.این اعتبارات با تشکیل پرونده ساخت و ساز برای هر واحد آسیب دیده توسط بنیاد مسکن و از طریق شبکه بانکی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای احداث هر واحد شهری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و برای هر واحد روستایی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری ناشی از زلزله به هر واحد مسکونی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص خواهد یافت.

شیشه فروش گفت: بر اثر وقوع زلزله ۲۹ اسفند در بخش پادنا و پادنای علیای سمیرم به ۵۷۲ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شد که از این تعداد ۴۱۸ واحد مسکونی در روستاها و ۱۵۴ واحد در ۳ شهر این منطقه قرار دارد.در این رابطه به‌منظور هماهنگی در اجرای به‌موقع بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده، ستاد بازسازی در بنیاد مسکن سمیرم و ستاد فرعی در بخش پادنا تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام مراحل اسکان موقت بازسازی، تشکیل پرونده اعطای تسهیلات، صدور پروانه، آواربرداری و شروع بازسازی‌ها با همکاری مالکان، بانک‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد و همچنین بخش‌ها و مناطقی از جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم و دامنه‌های ارتفاعات دنا در این خطه را لرزاند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.