stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 248301
  • 10 اسفند 1399 - 15:23
8

دانشگاه علوم پزشکی اهواز پاساژ معروف خوزستان را پلمب کرد

دانشگاه علوم پزشکی اهواز پاساژ معروف خوزستان را پلمب کرد
خوزستان - دبیر شورای سلامت اهواز گفت: همزمان با شیوع کرونا، در راستای حفظ سلامت مردم محدودیت‌هایی در استان خوزستان و شهر اهواز پاساژ امام رضا کیانپارس به دلیل نقض محدودیت‌های تعیین‌شده در زمان شیوع کروناویروس، پلمب شد.
قلم | qalamna.ir :

خوزستان در پیک سوم کرونا قرار دارد و از نیمه بهمن شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا در استان هستیم.در روزهای اخیر شیوع کرونا انگلیسی در استان میزان شیوع را افزایش داده است.

کرونای انگلیسی در برخی از شهرهای خوزستان مشاهده شده و مسئولان قرنطینه هوشمند خوزستان به مدت دو هفته را علاج مهار کرونا در استان می‌دانند.

پلمب پاساژ امام رضا در منطقه کیانپارس اهواز

مهران احمدی‌بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا، در راستای حفظ سلامت مردم محدودیت‌هایی در استان خوزستان و شهر اهواز اعمال شد. طبق محدودیت‌های تعیین‌شده توسط ستاد کرونای استان خوزستان، فعالیت اصناف غیرضروری تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به مشکلات اقتصادی ایجادشده از زمان شیوع کرونا واقف هستیم، گفت: هدف از ایجاد این محدودیت‌ها، کنترل بیماری و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس است.

احمدی‌بلوطکی حفظ سلامتی مردم را مهم‌ترین هدف مرکز بهداشت عنوان کرد و افزود: در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. در همین راستا، پاساژ امام رضا کیانپارس روز شنبه به دلیل نقض محدودیت‌های تعیین‌شده در زمان شیوع کروناویروس، پلمب شد.

میزان تردد خودرویی در اهواز به حداقل رسیده است

رییس پلیس راهور خوزستان گفت: خوشبختانه میزان ترددها در سطح شهر اهواز به حداقل رسیده و مردم این موضوع را به خوبی رعایت می کنند هر چند بعضی مواقع خودروهایی در سطح شهر تردد می کنند که از مردم خواهش می کنیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به قانون منع تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد انتظار داریم مردم در این زمان تعیین شده، تردد نداشته باشند چون دوربین ها و سیستم های کنترلی پلیس شماره پلاک خودروها را یادداشت و اعمال قانون می کنند.

جمشیدی عنوان کرد: ممنوعیت تردد خودرویی تا زمانی که لغو آن از سوی ستاد مدیریت کرونا استان به ما اعلام نشود همچنان برقرار است. ورود و خروج به شهرهای قرمز ممنوع بوده و مردم باید رعایت کنند.

وی گفت: آن دسته از شهروندانی که قصد خروج از شهر یا استان را دارند باید مجوز تردد را از فرمانداری مربوطه دریافت و سپس به پلیس راه استان ارائه دهند تا با مشکل مواجه نشوند و در صورتی که توسط دوربین ها و ماموران ما جریمه شوند، قابل اصلاح بوده و جرائم لغو می شوند.

مشاور وزیر بهداشت: از ظرفیت صداوسیما، شیوخ، معتمدان و روحانیون برایآگاه‌سازی مردم استفاده شود

محمد اسماعیل مطلق مشاور وزیر بهداشت درباره وضعیت کرونا در خوزستان گفت: بیشترین موارد ابتلای کرونا در دزفول به علت شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، محل کار، مراسم عروسی، تشییع و ترحیم است

وی افزود: کرونا در دزفول به صورت محله محور مدیریت و همه شهرستان بلوک‌بندی شود.

مطلق با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت صداوسیما، شیوخ، معتمدان و روحانیون برای آگاه‌سازی مردم اظهارداشت: متولیان ستاد کرونا در دزفول، مانند دوران دفاع مقدس در هر محله و نقطه یک پایگاه ایجاد و از ظرفیت‌های موجود در هر بلوک استفاده کنند.

مشاور معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا به صورت یک طغیان از سال گذشته وارد کشور شد که برای مدیریت آن باید ابعاد مختلف را به درستی شناسایی کرد.

وی افزود: ویروس کرونا در حال جهش است و ممکن است رفتار آن در هر نقطه‌ای متفاوت باشد لذا برای مهار طغیان کرونا باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.