stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 248219
  • 10 اسفند 1399 - 13:46
0

مراقب نصب بدافزار در زمان دانلود تقویم سال ۱۴۰۰ باشید

مراقب نصب بدافزار در زمان دانلود تقویم سال ۱۴۰۰ باشید
قلم | qalamna.ir :

روز یکشنبه از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امین یادگارنژاد رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: برای جلوگیری از آلوده شدن سیستم کاربران در زمان دانلود تقویم ۱۴۰۰ حتما به سایت‌ها و آپ استورهای معتبر و معروف مراجعه کنید.

وی افزود: با نزدیک شدن به سال جدید بسیاری از افراد اقدام به دریافت اینترنتی تقویم آن سال می‌کنند غافل از اینکه سودجویان سایبری با ارسال بدافزارهای مخرب در زمان دانلود تقویم در پی عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.

یادگار نژاد ادامه داد: این در صورتی است که مجرمان سایبری بیشتر بدافزارهای مخرب و جاسوسی خود را با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به خصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

وی بیان کرد: مجرمان سایبری پس از ورود به سیستم کاربران اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران کرده و با این کار زمینه تهدید، اخاذی، هتک حرمت و حیثیت را فراهم می‌کنند.

یادگارنژاد برای جلوگیری از نصب هر گونه بدافزار در هنگام دانلود تقویم ۱۴۰۰به کاربران توصیه کرد، منبع دانلود فایل‌ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران فایل های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی و سایت ها و آپ استورهای معتبر دریافت کنند.

وی ادامه داد: به روز رسانی سیستم‌ها پس از نصب آنتی ویروس و فایروال بسیار مهم است و امنیت آن سیستم را تا حدود زیادی تضمین کند.

رییس پلیس فتا استان کرمان یادآورد شد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

سرقت اطلاعات با ترفند بروزرسانی اپلیکیشن عدالت همراه قوه قضاییه

سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: پیام‌های جعلی که در فضای مجازی به شهروندان در راستای به روز رسانی اپلیکیشن عدالت همراه ارسال می‌شود، فریبی برای به سرقت رفتن اطلاعات گوشی شهروندان است.

وی ادامه داد: اخیرا شاهد ارسال پیامک‌هایی با عنوان «به روزرسانی اپلیکیشن عدالت همراه» از سوی هکرها به شهروندان هستیم، در این پیام‌ها از شهروندان خواسته شده تا اپلیکیشن عدالت همراه خود را به روز کنند در غیر این‌ صورت اپلیکیشن عدالت همراه آنها غیر فعال شده و دیگر خدماتی به آنها ارائه نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: پیام‌هایی که از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان از طریق فضای مجازی ارسال می‌شوند هدف آنها چیزی جزء سرقت اطلاعات گوشی نیست.

نصرتی ادامه داد: شهروندان، اصلا به این پیام‌ها توجه نکرده و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند، زیرا احتمال آلودگی سیستم آنها به بدافزارهای مخرب، جاسوسی و جعلی وجود دارد و تمام اطلاعات گوشی اعم از پیامک‌ها، مخاطبین، عکس‌ها به سرقت خواهد رفت.

وی از هموطنان درخواست کرد، برای به روز رسانی اپلیکیشن عدالت همراه به وب سایت درگاه خدمات الکترونیک قضایی به آدرس اینترنتی https:‎//adliran.ir/‎ مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی به شهروندان توصیه کرد: در صورت ارسال هرگونه پیام در فضای مجازی با عنوان «به روز رسانی اپلیکیشن عدالت همراه» در راستای نصب و به روزرسانی از طریق لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر برایتان ارسال می‌شود خودداری کنند.

نصرتی خاطر نشان کرد: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرید و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس https:‎//www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنید.

جلوگیری از برداشت غیرمجاز۸۵۰ میلیون تومان

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: با اقدام به موقع و پیگیری‌های دقیق کارشناسان فتا کلاهبردارانی که قصد خالی نمودن حساب بانکی یکی از شهروندان را به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان داشتند، ناکام ماندند.

سرهنگ محسن محمودی ادامه داد: در ساعت یک بامداد با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و برابر شکوائیه واصله از وی عنوان نمودند که از حساب بانکی‌شان مبلغ۵۰ میلیون تومان برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

وی گفت: شاکی با بیان اینکه در حساب خود مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان موجودی دارد از پلیس فتا در خواست کمک می کند که از ادامه روند برداشت جلوگیری بعمل آورند.

محمودی با بیان اینکه پس از ثبت اظهارات شاکی پرونده اولیه تشکیل یافت گفت: تیم واکنش سریع پلیس فتا استان بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که  با انجام تحقیقات و بررسی های فنی و دقیق ، عامل برداشت غیرمجاز مشخص شد.

وی افزود: در ادمه روند رسیدگی به پرونده دستورات قضایی لازم اخذ و حسابهای شناسایی شده بلافاصله در نیمه شب مسدود شد و خوشبختانه کلاهبرداران سایبری نتوانستند ۸۰۰ میلیون تومان را از حساب شاکی برداشت کنند.

سرهنگ محسن محمودی گفت: پلیس فتا ۲۴ ساعته در خدمت همشهریان عزیز بوده و در صورت وقوع جرایم در فضای مجازی به سرعت تحت پیگیری قرار گرفته و کسانی که سعی در مختل کردن امنیت کاربران فضای مجازی را داشته باشند به شدت با این گونه افراد در چهارچوب قانون برخورد خواهد شد و حتما مجرمان سایبری بدانند که خواب خوشی نخواهند داشت.

وی به عاملان برداشت‌های غیر مجاز هشدار داد و گفت: کسانی که با ایجاد صفحات جعلی و فیشینگ و یا سایر ترفندهای کلاهبرداری سعی کنند از همشهریان عزیز اقدام به کلاهبرداری نمایند پلیس فتا به سراغ آنان خواهد آمد و باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : حتما نکات امنیتی در خصوص رمزهای کارتهای بانکی را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران نگذارند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

جاساز ۵ میلیارد ریال پارچه در جعبه کامیون

سرهنگ دوم سیدرحمان هاشمی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال خبر داد.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان خرم بید هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

هاشمی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲۴۴ کیسه پارچه قاچاق و فاقد مدارک قانونی به وزن ۱۷ تن که داخل جعبه کامیون جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید گفت: ارزش کالای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

زمین خوار بندرعباس به مراجع قضائی معرفی شد

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف یک هزار متر مربع زمین خواری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان بندر عباس خبر داد.

وی اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای طرح عملیاتی مبارزه با جرایم اقتصادی و در پی خبری مبنی بر اینکه فردی سود جو در روستای پاتل شهر تازیان این شهرستان اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی کرده است، موضوع در دستورکار مأموران این پلیس قرار گرفت.

جعفری افزود: با استعلام از منابع رسمی مشخص شد، یک هزار متر مربع اراضی ملی ازسوی متهم به صورت غیر قانونی تصرف شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه با هماهنگی مراجع قضائی اراضی موصوف خلع ید شد، گفت :کارشناسان ارزش زمین های مورد نظر را ۱۰میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: مأموران با انجام اقدامات پلیسی یک متهم را در این رابطه دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف سوخت قاچاق در ایست بازرسی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۳۱ هزار لیتر بنزین قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

سرهنگ حسین علیزاده مقدم ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی شهید صدوقی نصرت آباد به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۳۱ هزار و ۵۰۰ لیتر بنزین قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد، بر عزم پلیس استان در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی تاکید کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.