stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 248111
  • 10 اسفند 1399 - 12:22
0

معاون توزیع برق شیراز: خودداری از کاشت درخت در حریم شبکه برق

معاون توزیع برق شیراز: خودداری از کاشت درخت در حریم شبکه برق
فارس- شهروندان از کاشت درخت در حریم شبکه برق خودداری کنند.
قلم | qalamna.ir :

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز، با اشاره به قرارداشتن در ایام درختکاری، از شهروندان درخواست کرد که از کاشت درختان نامناسب و بلند قامت در محدوده حریم شبکه‌های برق پرهیز کنند.
محمدرضا منصوری‌صبا با بیان اینکه توسعه فضای سبز به معنای کمک به پاکیزگی محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی خصوصا در کلانشهر‌ها است، گفت: شهروندان برای انتخاب درخت مناسب، حتما باید با کارشناسان مرتبط مشورت کنند.

او ادامه داد: طبق استاندارد‌های جهانی، برای شبکه‌های برق به دلیل مخاطراتی که برای شهروندان به همراه دارد، حریمی در نظر گرفته شده که رعایت این حریم الزامی است.
منصوری‌صبا با اشاره به اینکه رعایت حریم، حتی در کاشت درخت باید رعایت شود، گفت: شهروندان خصوصا در این ایام اگر قصد کاشت درخت را دارند، باید متوجه باشد که درختی متناسب با محیط و شرایط محیطی بکارند.
او با بیان اینکه کاشت نهال‌هایی که رشد طولی داشته و قامت بلندی پیدا خواهند کرد، در محدوده حریم شبکه و تجهیزات برق، ممنوعیت قانونی دارد، گفت: درگیر شدن شاخه درختان با شبکه برق، علاوه بر از بین بردن درخت، منجر به مخاطراتی جدی برای شهروندان خواهد شد.
منصوری‌صبا، شعاع محدوده حریم شبکه برق ۲ متر و ۱۰ سانت است، گفت: در شیراز خصوصا در محدوده شبکه‌ها و تجهیزات برق باید از درختان کوتاه قامت مناسب با شرایط محیطی استفاده شود.
معاون توزیع نیروی برق شیراز با تاکید براینکه شهروندان به شکل جدی از کاشت درختان اکالیپتوس در سطح شهر باید پرهیز کنند، گفت: درخواست ما از شهروندان اینست که درختان بلندقامت نظیر سرو و کاج، چنار، نخل در محدوده شبکه برق ا نکارند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.