stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 247881
  • 09 اسفند 1399 - 12:15
1
حسینعلی حاجی دلیگانی:

بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان خانه ملت امسال امکان‌پذیر نیست

بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان خانه ملت امسال امکان‌پذیر نیست
اصفهان_ دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: با توجه به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس ممکن است بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان خانه ملت امسال امکان‌پذیر نباشد.
قلم | qalamna.ir :

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: با توجه به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس ممکن است بررسی طرح شفافیت آرا نمایندگان خانه ملت امسال امکان‌پذیر نباشد.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم تمام‌وقت در حال بررسی جزئیات بودجه سال آینده کشور هستند و تلاش می‌کنند که بررسی لایحه بودجه را به پایان برسانند، با وجود این ۱۵ روز کاری تا پایان سال باقی ست و این احتمال مطرح است که بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان به آغاز کار مجلس در سال آینده بی افتد.

وی اظهار داشت: طرح شفافیت آراء نمایندگان هم‌اینک در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس در حال بررسی دقیق است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد که نتایج رای گیری و آرای نمایندگان پیشنهادشده در بررسی طرح‌ها و لوایح اعلام شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: بر این اساس اسامی نمایندگانی که رأی موافق، مخالف و ممتنع دادند همان روز توسط سامانه اطلاع‌رسانی مجلس منتشرشده و در دسترس رسانه‌ها و عموم مردم قرار می‌گیرد.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که در قانون پیش‌بینی‌شده که جلسات غیرعلنی می‌تواند مصوبات غیرعلنی داشته باشد در اصلاحات چنین موضوعی پیش‌بینی شد تا در صورت نیاز نمایندگان پیشنهاد آرا غیرشفاف داده و در صورت تصویب رأی‌گیری به‌صورت غیرشفاف انجام شود.

طرح مجدد شفافیت آرای نمایندگان پیش‌تر مستند به ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی به رأی گذاشته شد و با ۱۸۷ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ص۲۰/

هشتگ: , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.