stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 247637
  • 09 اسفند 1399 - 15:10
1

دخالت سالن های زیبایی در حوزه پزشکی

دخالت سالن های زیبایی در حوزه پزشکی
کرمانشاه - قلمنا - رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دخالت آرایشگاه‌ها در کار پزشکی این روز‌ها به یک معضل تبدیل شده است .
قلم | qalamna.ir :

کیومرث رحیمی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار آرایشگاه زنانه در استان کرمانشاه مجوز فعالیت دارند و تعداد قابل توجهی هم بدون مجوز فعالیت می‌کنند که با دخالت در کار پزشکی سلامت مشتریان خود را با خطر مواجه می‌کنند.

وی گفت : دخالت آرایشگاه‌ها در کار پزشکی این روز‌ها به یک معضل تبدیل شده و مردم بدلیل عدم آگاهی سلامت و زیبایی پوست خود را به دست افراد بدون تخصص می‌سپارند که می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای آن‌ها بدنبال داشته باشد.

وی افزود : از آرایشگاه‌های زنانه به طور مستمر بازرسی صورت می‌گیرد، امسال ۴ هزار بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه سطح استان انجام شده که در ۴۰۰ مورد آن تجهیزات پزشکی مانند پلاسما فیوژن و میکروبلندینگ کشف شده که سازوکار تهاجمی به پوست دارند.

وی ادامه داد: در صورت نداشتن تخصص استفاده از این دستگاه‌ها، ممکن است به پوست فرد آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند.

رحیمی تصریح کرد: سلامت پوست و زیبایی باید تحت نظر پزشک متخصص و دوره دیده انجام شود، در غیر این صورت با آسیب جدی به پوست مانع ترمیم آن می‌شود و عوارض شدید به دنبال دارد.

وی گفت : مردم باید توجه داشته باشند که تمام تجهیزات و مواد مورد استفاده در آرایشگاه‌ها باید برچسب اصالت سلامت را داشته باشند در غیر این صورت این محصولات قاچاق محسوب شده و غیرقابل استفاده است.

رحیمی تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات آرایشگاه‌ها به معاونت غذا و دارو ارتباط دارد و مردم می‌توانند هرگونه تخلف در آرایشگاه‌ها را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند تا بازرسان غذا و دارو در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار خبرنگار قلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.